2231986 Sticky Marketing content 23 01 Nieuws
Inspiratie

Nieuwe klant: Welkom 5CA

Nieuwe klant: Welkom 5CA

Joehoe, alle gamers opgelet: Sticky mag het internationale bedrijf 5CA helpen met het aantrekken van nieuwe leads! 

Over het bedrijf 5CA 
5CA is al meer dan 25 jaar een toonaangevende speler binnen de gaming-industry en neemt daarbij alle klantenservice over. Klanttevredenheid is immers key voor succes en daar zorgt dit bedrijf wel voor! Ze garanderen gepersonaliseerde klantenservice door ervaren, meertalige medewerkers in te zetten die met veel plezier de klanten verder helpen bij hun vragen. Ideaal toch? Ze onderscheiden zich echt doordat zij de juiste mensen voor de juiste klant zoeken. Fans for brands! 

Het is een prachtig bedrijf met een mooie propositie én prachtige klantnamen.  
5CA heeft echter behoefte aan een verbreding van klanten naast het gaming-segment en zijn op zoek naar andere lucratieve segmenten. Hoe leuk dat Sticky ze hierbij mag helpen! Om dit te bereiken willen zij gebruik maken van leadgeneratie voor B2B. Slim en snel aan de slag gaan om geïnteresseerde leads aan te trekken, wat de basis vormt voor toekomstige conversie en groei!​ 

Opdracht aan Sticky Marketing 
5CA heeft de vraag aan ons gesteld om mee te denken in de mogelijkheden om leadgeneratie succesvol op te tuigen. Wat zijn de mogelijkheden van leadgeneratie? Hoe kan 5CA dit het beste inzetten per doelgroep? En hoe zou die leadflow er dan precies uit komen te zien? Allemaal vragen die Sticky graag samen met hen gaat oppakken. 

Allereerst starten wij natuurlijk met het cristal clear krijgen van het bedrijfsverhaal. Wat maakt 5CA nu echt uniek en wat is de meerwaarde voor de doelgroep? Als we dit in kaart hebben gebracht, werken we de customer journeys uit en kunnen we een goed fundament van leadflows gaan bouwen.  

Deze strategische kick-off is inmiddels geweest en we kijken al uit naar de volgende sessie: Customer Journey mapping.  

Het doel van customer journey mapping 
Deze sessie starten we met het doornemen van de diverse buyer persona's. Zodra we dat scherp hebben geformuleerd, gaan we samen een customer journey maken per doelgroep.  
Om een goede leadfunnel te bouwen, is een ideale customer journey natuurlijk key.  Tijdens deze sessie maken we een deepdive en doorlopen wij gezamenlijk de customer journey van de besproken doelgroepen. We omschrijven de fasen die een klant doorloopt vanaf het eerste contactmoment tot de uiteindelijke aankoop.​ 
Vervolgens gaan we bekijken welke boodschap het beste past bij de verschillende touchpoints.  Een goede klantreis is volledig uitgedacht én omnichannel, oftewel niet beperkt tot één kanaal. ​ 

​Tijdens deze workshop bepalen we:​
De optimale customer journey​ 
Alle contactmomenten & touchpoints die de doelgroep gemiddeld nodig heeft om tot aankoop over te gaan​ 
Welke type content past bij welk contactmoment 

Na deze twee sessies hebben we inzichtelijk wat het verhaal is én wat de ideale customer journey is. Vervolgens trekken wij ons terug en gaan we aan de slag om een spot-on leadgeneratie plan in elkaar te zetten die 5CA direct zelf kan gaan gebruiken. Of met onze hulp natuurlijk, all good! Omdat zij natuurlijk snel willen gassen, gaan we ook snel aan de slag met het lanceren van sponsored campaigns per doelgroep op LinkedIn.  
Let the games begin! 

Heb jij ook behoefte aan meer leads en inzicht in je ideale klantreis zodat je hier ook echt gericht op kunt inspelen? Laat het ons weten, we love this game!  

Sticky Marketing content 23 01 LinkedIn

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Contact

+31 35 20 14 794

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons