De zomer staat voor de deur, en dat betekent voor veel bedrijven een rustigere periode. Maar bij Sticky Marketing geloven we dat de zomer juist het perfecte moment is om je marketingstrategie een boost te geven! In plaats van achterover te leunen, kun je deze tijd benutten om je projecten naar een hoger niveau te tillen en je marketingstrategie te optimaliseren. Hier zijn zeven tips om deze zomer maximaal te knallen met je marketing:
- Meld je aan voor Google Business. Als je dit nog niet hebt gedaan, is dit het moment om je Google Business pagina in te richten. Dit is cruciaal voor je zichtbaarheid en zorgt ervoor dat klanten je gemakkelijk kunnen vinden. Weet je niet of je al aangemeld bent? Doe dan gelijk even de test door in Google je bedrijfsnaam in te toetsen; zie je jouw bedrijf dan rechts afgebeeld met eventueel nog een foto? Dan heb je het al ingeregeld. Zie je niks verschijnen; dan weet je dat je dit dus snel nog even moet regelen. Toets in google 'googlebedrijfspagina’ in en vervolgens volg je de stappen om dit in te regelen.
- Verzamel reviews Reviews zijn essentieel. 70% van de kopers laat hun aankoop afhangen van reviews. Stuur je Google review formulier naar bestaande klanten en vraag om hun feedback. Hoe meer reviews, hoe hoger je in de zoekresultaten komt. Mocht je jouw klanten regelmatig zien, dan kan je na afloop ook een kaartje met QR-code meegeven (die direct naar de review pagina gaat), dan kunnen ze je direct beoordelen.
- Zorg voor bereikbaarheid. Ook in de zomer moeten klanten je kunnen bereiken. Overweeg een FAQ-pagina of een chatbox op je website zodat potentiële klanten je gemakkelijk kunnen bereiken. En mocht je toch minder open zijn, pas dan je openingstijden aan op je site, zodat je klanten weten wanneer ze wel/niet bij je organisatie terecht kunnen.
- Zet in op advertenties. Veel bedrijven zetten hun marketing op een laag pitje in de zomer. Dit is jouw kans om op te vallen. Met minder concurrentie is de kans groot dat jouw advertentie beter scoort. Bovendien betaal je dan vaak minder voor dezelfde advertentie. Wellicht heb je wel een specifiek seizoensproduct die je kunt promoten?
- Richt mailflows in. Gebruik de zomer om je mailflows in te richten. Dit zal je na de zomer zeker leads opleveren. Je hebt tenslotte nu wat meer tijd om dit soort (vaak tijdrovende) klussen op te pakken, terwijl het wel super effectief is en je straks tijd zal besparen als je eenmaal een slimme mailflow hebt ingericht!
- Volg trainingen en workshops. Gebruik deze rustige periode om je kennis bij te spijkeren. Volg trainingen en workshops om je marketingvaardigheden te verbeteren. Bij Sticky Marketing bieden we diverse workshops aan die je kunnen helpen je strategie te verfijnen, check ons aanbod hier.
- Fixing the basics. Nu is de tijd om de basis van je bedrijf te versterken. Kijk kritisch naar je website, huisstijl en social media kalender. Als je hulp nodig hebt, staan wij klaar om je te ondersteunen.
Happy summer en veel succes met je zomermarketing!