Inspiratie

3 tips voor een krachtig bedrijfsverhaal

Hoe zorg je voor een bedrijfsverhaal dat blijft hangen bij je doelgroep?

Communiceer vanuit je hart

Om jouw bedrijf goed in de markt te zetten is een krachtig bedrijfsverhaal natuurlijk onmisbaar. Maar hoe kom je nu tot het juiste verhaal? Dat blijkt in de praktijk nog best lastig. Omdat we deze vraag vaak vanuit onze klanten krijgen, hebben we een aantal tips voor je op een rijtje gezet:

Tip 1: vertel waarom je doet wat je doet

Zonder duidelijk verhaal, ben je natuurlijk nergens. Maar om een goed verhaal te vertellen moet je wel even durven uit te zoomen. De meeste bedrijven vertellen namelijk vooral wat ze doen. Welke producten of diensten ze verkopen. Maar zit jouw klant daar wel op te wachten? Of wil hij veel liever weten wat je drijfveren zijn, waarom je doet wat je doet? En maakt hij op basis daarvan zijn beslissing? Yes! Precies dus. Juist omdat het onderscheid tussen producten en diensten zo klein is, is het de kunst als bedrijf om de connectie te vinden met je potentiële klant over een andere as. Neem je klant mee in jouw unieke bedrijfsverhaal en je zult zien dat klanten zich aangetrokken voelen tot jouw verhaal!

Tip 2: verplaats je in de doelgroep

Een tweede belangrijke tip is om je te verplaatsen in je doelgroep. Wie is je doelgroep eigenlijk en waar liggen hun uitdagingen en behoeftes? Pas hier je verhaal op aan, zodat zij zich ook daadwerkelijk gaan herkennen in hetgeen jij te bieden hebt. Wel zo handig namelijk :-)

Tip 3: gebruik begrijpelijke taal

Als je wilt dat je verhaal blijft hangen, dan is het wel zo belangrijk dat je verhaal ook begrepen wordt! Jah, dat lijkt een open deur, maar vergis je niet in deze laatste tip. We zien het zoooooo vaak gebeuren dat bedrijven totaal in hun eigen wereld blijven hangen bij het formuleren van het verhaal, dat echt niemand er iets van begrijpt. Dus voorkom technisch geleuter, voorkom jargon en probeer het in Jip en Janneke taal uit te leggen. Want als je niet eens in staat bent om je verhaal in begrijpelijke taal uit te leggen, hoe kun je dan verwachten dat het blijft hangen? Niet dus. 

Zo, met deze tips kun jij lekker aan de slag. En mocht je hulp nodig hebben bij het formuleren van het juiste bedrijfsverhaal? Kijk dan even bij onze workshop Marketing Strategie, we helpen je er graag bij!

"Op naar een authentiek en duidelijk bedrijfsverhaal"

3 tips voor een krachtig bedrijfsverhaal blog Sticky Marketing

Geschreven door: Lotte Schram

Deel dit bericht:

Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Contact

+31 35 20 14 794

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons