2024 15 oktober Sticky Marketing Popcorn methode  15 oktober Web
Inspiratie

Sticky loves popcorn!

Laat je creativiteit knallen tijdens onze brainstormsessies!

Of je nou de Starbusting techniek, de popcorn methode of brainwriting toepast: brainstormen is super effectief en leuk! Wij organiseren regelmatig brainstorm sessies met klanten. Tijdens onze workshops gebruiken we verschillende brainstorm-technieken om echt waardevolle insights te verkrijgen over het product of dienst van een bedrijf maar ook bijvoorbeeld om écht goed beeld te krijgen bij de doelgroep van een klant. Door verschillende brainstorm technieken toe te passen proberen we het maximale uit de sessie te halen en echt interactie te krijgen. 

De popcorn methode  

Bij de popcorn methode maak je niet een rondje, maar deelnemers komen aan de beurt wanneer ze zelf willen. Sommige deelnemers vinden het namelijk prettig om als eerste aan de beurt te zijn en anderen willen het liefst helemaal niet praten.  

Gecontroleerd poppen 

Nou kan een brainstorm ongestructureerd lijken, maar dat is het zeker niet! Er zit een heel duidelijk doel aan vast. Wij bereiden elke sessie heel goed voor waarbij we de samenstelling van de groep en het type opdrachtgever ook meenemen in onze keuze qua opzet. Niet elke techniek werkt namelijk voor iedere groep. 

4 handige tips om aan te denken tijdens een brainstorm sessie: 

  1. Creëer een juiste sfeer; door voor een prettige ruimte te zorgen. Zodat als de groep binnenkomt er al een “oh ja, we gaan wat doen!”, gevoel is. Zet meer dan voldoende én afwisselend eten & drinken neer. Zet ook eens een achtergrondmuziekje op. En, zorg voor frisse lucht! 
  2. Bepaal een doel; hoe meer context er is, hoe meer bruikbare ideeën erboven komen. Willen we snel uitvoerbare ideeën? Gaat het om de lange termijn? Moet het baanbrekend zijn? Door een beetje grenzen te stellen, besteed je de tijd nuttig. Wat wil je na afloop van de sessie weten en met elkaar zicht op hebben? Bedenk daar vragen voor die je tijdens de sessie met elkaar kunt stellen.
  3. Denk 'out of the box'; creatief denken begint door onszelf niet al te serieus te nemen. Moedig imperfectie en out-of-the-box denken aan. Maak zelf ook af en toe een grap. Dat zal het ijs snel breken en zorgt ervoor dat iedereen zich prettig voelt en vrij voelt om zijn mening te delen.
  4. Combineer technieken; net zoals brainstormtechnieken niet perse voor alles en iedereen geschikt zijn, is het ook niet zo dat één type bij elke sessie past. Is de groep introverter dan verwacht? Dan kan brainwriting ook heel fijn zijn!

Ben jij met je organisatie toe aan een vernieuwde positionering of marketingstrategie? Wij faciliteren hierin graag! Neem contact met ons op voor een effectieve, energievolle brainstorm op gebied van marketing!

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Terug naar overzicht
Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Contact

+31 35 20 14 794

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons