2240702 Sticky Marketing content mei Overzicht[39]
Inspiratie

5 Instagram trends voor B2B-marketing

5 Instagram trends voor B2B-marketing

Alle ondernemers, even opletten: Instagram is niet langer alleen een platform voor privégebruik waarbij je naar de vakantiefoto’s van je buurman zit te kijken. Nee, in de afgelopen jaren heeft het zich ontwikkeld tot een krachtig instrument voor B2B-marketing. Met meer dan een miljard actieve gebruikers wereldwijd, biedt Instagram bedrijven een aanzienlijke kans om hun merk te promoten, relaties op te bouwen en leads te genereren. Wij hebben 5-handige trends voor je op een rijtje gezet.  

Interactieve content:  

Interactieve content is een ideale manier om de betrokkenheid van je volgers te vergroten. Polls, quizzen, vragen stellen in Instagram Stories en live sessies moedigen interactie aan en stelt je bedrijf in staat om waardevolle feedback te verzamelen, inzichten te verkrijgen en een dialoog aan te gaan met je publiek. 

Micro-influencers:  

Het gebruik van micro-influencers is een opkomende trend binnen B2B-marketing op Instagram. In plaats van te focussen op grote beroemdheden, werken bedrijven samen met influencers die een specifieke niche of branche vertegenwoordigen. Micro-influencers hebben vaak een betrokken volgersgroep, wat kan leiden tot meer authentieke en waardevolle connecties met potentiële klanten. 

Videocontent:  

Videocontent blijft nog steeds groeien op Instagram en is een effectieve manier voor B2B-bedrijven om complexe ideeën te communiceren en engagement te stimuleren. Korte video's, IGTV (lange video's), Reels en livestreams bieden verschillende mogelijkheden om waardevolle content te delen, zoals productdemonstraties, tutorials en interviews met experts. 

LinkedIn-integratie:  

Bedrijven maken steeds vaker gebruik van meerdere sociale media platforms voor verschillende doeleinden. Terwijl LinkedIn traditioneel wordt gezien als het belangrijkste platform voor zakelijke interacties, hebben veel bedrijven ook Instagram-accounts voor het delen van meer persoonlijke berichten en mooi opgemaakte beelden. Bedrijven willen steeds vaker hun aanwezigheid uitbreiden naar waar hun doelgroep actief is. Bedrijven zoeken manieren om hun boodschap op een meer visueel aantrekkelijke manier te presenteren. Door relevante content te delen op beide platforms en een consistente merkboodschap te behouden, kan je het bereik vergroten en waardevolle connecties opbouwen met professionals binnen je sector. 

UGC (User Generated Content):  

User Generated Content is een krachtige manier om geloofwaardigheid op te bouwen en sociale bewijskracht te genereren. Als bedrijf kan je klanten en partners aanmoedigen om content te delen met een specifieke hashtag, zoals foto's van evenementen, productgebruik of positieve ervaringen. Dit stimuleert betrokkenheid en laat zien hoe anderen het merk waarderen. 

Je kan dus tegenwoordig je merk weldegelijk versterken via Instagram. Relevante content, die aansluit bij jouw doelgroep, is echt key! 

Wil je meer weten of Instagram marketing? Of kan je wel wat hulp gebruiken? Wij denken graag met je mee. Klik hier om contact met ons op te nemen.  

2240702 Sticky Marketing  content mei LinkedIn[94]

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Terug naar overzicht
Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Contact

Algemeen:
+31 35 20 14 794

Lotte: 
+31 6 23 98 42 77

Meike: 
+31 6 51 57 17 94  

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons