Adverteren op LinkedIn is een super effectieve manier om je doel bereiken. Of het nu gaat om recruitment, keiharde leads of om je naamsbekendheid te vergroten. Maar wat is LinkedIn Ads precies? LinkedIn Ads is een advertentieplatform van, je raadt het al, LinkedIn. Je maakt hierin je advertenties aan en kan heel precies je doelgroep selecteren. Afhankelijk van het ad format dat je kiest, zijn je advertenties te zien op de LinkedIn feed of als direct bericht in LinkedIn.
Wanneer is adverteren op LinkedIn geschikt voor jou? Dit zijn de belangrijkste redenen om te adverteren op LinkedIn:
🎯 Voor het professionele imago Waarom kijk jij op LinkedIn? Vast niet voor smaakmakende vakantie kiekjes. Nee, je wilt nieuws wat te maken heeft met je vakgebied. Wil je dus professionals bereiken en geassocieerd worden met een profi omgeving? Dan is LinkedIn een passende omgeving. Zorg dat je autoriteit wordt op jouw vakgebied en deel regelmatig content over bijvoorbeeld de trends & ontwikkelen die spelen.
🎯 Mega Groot bereik Hoe groot?! Nou, meer dan de helft van de Nederlandse beroepsbevolking heeft een account! Wereldwijd zelfs meer dan 756 miljoen (!) gebruikers in meer dan 200 landen.
🎯 Super gericht adverteren Je kan de doelgroep die je wilt bereiken, zo specifiek maken als je wilt. Dat zorgt voor kwalitatievere leads en minder “bijvangst”. Wil je de zakelijke doelgroep bereiken dan is het heel prettig dat je met LinkedIn heel selectief kan filteren op bijvoorbeeld functie, locatie en bedrijfstype- of grootte.
🎯 Op het juiste moment in beeld zijn Op LinkedIn kijk je, als je in een zakelijke “mood” bent. Dus de bezoeker is echt opzoek naar interessante content en wilt geinspirreerd worden. Dus is de kans groot dat je doelgroep ook bereid is om actie te ondernemen.
Tips voor het meeste rendement:
👉 Doelgroep omvang; houd de grootte van je doelgroep idealiter tussen de 50.000 en 500.000. Campagnes binnen dit bereik presteren beter en zorgen voor een hogere relevantie tussen de advertentie en het publiek. Dus als je doel echter heel specifiek is en je de 50.000 niet kunt bereiken, adviseren we om de functie voor doelgroepuitbreiding te activeren.
👉 Varieer in beeld én tekst; probeer binnen één campagne minimaal 3 varianten. Denk hierbij aan wel of geen kader gebruiken, wissel in steunkleuren, gebruik een gebiedende tekst versus een wat softere tekst etc. Kies de optie om de verschillende beelden gelijkmatig te roteren. Binnen de statistieken kan je dan goed zien waar jouw doelgroep het beste op reageert. Deze info helpt je om bij de volgende campagne een hoger rendement op je investering (ROI) behalen. 
👉 Wed op meer paarden; gebruik meerdere advertenties voor een verbetering in prestatie. Adverteerders die 3 of meer advertenties gebruiken, verlagen de kosten per conversie en verhogen het bereik. Als voorbeeld: 1 advertentie is eens in de 24 uur te zien. 3 of meer ads? Dan zijn je advertenties tot 7 keer per 48 uur te zien.
👉 Gebruik het juiste aantal leestekens; de beste resultaten worden behaald met advertenties, waarvan de inhoud tussen de 100 en 220 tekens bevat. Te kort? Dan vertel je net te weinig om het interessant te maken. Te lang? Advertenties langer dan 220 tekens worden samengevouwen. Hierdoor kan een gedeelte van de tekst niet direct worden gelezen.
👉 Goede kop; een beetje een open deur maar: de eerste twee zinnen zijn het belangrijkste van de gehele inhoud! Schud je zo een perfecte one-liner uit je mouw? Top! Zo niet, staar je er dan ook niet op blind maar pak gewoon de belangrijkste woorden.
Benieuwd naar nog meer info en weetjes? Lees dan ook dit 👉 inspiratie stuk eens wat we al eerder hebben geschreven.
Heel veel succes met het opzetten van je campagne!! Loop je echter toch vast of wil je even van gedachten wisselen? Geef ons dan gerust een belletje!
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum