Veel bedrijven maken al gebruik van LinkedIn Ads. Het is namelijk een knetter effectieve manier om jouw doelgroep te bereiken. Via LinkedIn Ads kun je heel precies jouw doelgroep targetten. Er zijn natuurlijk verschillende doelstellingen waarom je via LinkedIn zou willen adverteren. En de doelstelling is afhankelijk van waar jij je bevindt in de customer journey. We hanteren altijd 3 fases: Brand Awareness, Consideration en Leadgeneration (decision). En wist je dat je per fase ook andere contentvormen en formaten hanteert? Wij zetten alles overzichtelijk voor je op een rij per fase.
Fase 1: Brand Awarenes
In de fase van Brand Awareness draait alles om het vergroten van de naamsbekendheid van je merk bij jouw doelgroep. In deze fase is de beste manier van adverteren door middel van een video. Maar waarom zou je hier video gebruiken?
Er zijn verschillende redenen waarom je juist in de deze fase een video kunt inzetten: door middel van een video kun je (eventueel) complexe boodschappen op een gemakkelijke en interessante manier overbrengen. Daarnaast is een video sowieso visueel aantrekkelijk om naar te kijken. Dus in de fase dat je vooral jouw naamsbekendheid wil vergroten en jouw doelgroep wil laten weten wie je bent en wat je doet, kan je dat via video het beste overbrengen. Het trekt namelijk snel de aandacht tussen alle andere berichten in een nieuwsfeed. Bovendien biedt LinkedIn uitgebreide targeting-opties, waardoor je je video kunt laten zien aan de juiste doelgroep, wat essentieel is voor het opbouwen van merkbekendheid.
Fase 2: Consideration
Wanneer potentiële klanten zich in de consideration-fase bevinden, overwegen ze verschillende opties en evalueren ze jouw aanbod ten opzichte van de concurrentie. In deze fase van adverteren is het raadzaam om het ‘Single Ad-format’ te gebruiken. Single Ads zijn beknopt en gericht, waardoor je specifieke boodschappen kunt communiceren die relevant zijn voor je doelgroep. Denk bij een Single Ad aan één foto of juist een graphic. Door een duidelijke call-to-action toe te voegen, moedig je gebruikers aan om meer te leren over je producten of diensten, waardoor ze verder de funnel in worden geleid.
Fase 3: Leadgeneration (Decision)
In de laatste fase van de customer journey, zullen leads worden genereerd en beslissingen worden genomen. Om hier gericht te adverteren is het advies om het ‘Document Ad-formaat’ te gebruiken.
Als je Document Ads gebruikt, kun je diepgaande content aanbieden, denk bijvoorbeeld aan whitepapers, e-books of casestudies. Door het inzetten van deze verschillende contentvormen kan je extra waarde toevoegen aan jouw merk en bouw je vertrouwen op bij potentiële klanten. Door jouw doelgroep te voorzien van waardevolle informatie, vergroot je de kans dat ze overgaan tot actie en een warme lead kunnen worden.
Superleuk om je hier bewust van te zijn als jij ook een LinkedIn Ad wilt starten. Zo kun je deze optimaal inzetten. Kun je toch nog wat extra hulp gebruiken bij het opzetten van een LinkedIn-campagne? Geef ons dan gerust een belletje!
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum