Onlangs hebben we onze eerste workshop afgerond met Openbaar Onderwijs Present, waarbij we ons hebben gericht op het ontwikkelen van een strategische communicatieaanpak. Deze workshop, getiteld "Strategische Kick-off", stond in het teken van het definiëren van de juiste verhaallijn en communicatieboodschap voor het onderwijsinstituut.
Tijdens deze interactieve sessie hebben we met een groot team vanuit Openbaar Onderwijs Present samengewerkt om de kernwaarden te identificeren en ook om de Golden Circle te bepalen. Samen hebben we toegewerkt naar een heldere en doelgerichte communicatieboodschap die de essentie van Openbaar Onderwijs Present weerspiegelt en die zal dienen als het fundament voor alle toekomstige marketing- en communicatie-uitingen. Een scherpe positionering & branding vormt de basis voor toekomstige marketing uitingen, dus superbelangrijk!
De volgende stap bij het formuleren van een goede strategie is de ‘Buyer Persona’ workshop. In deze sessie duiken we weer samen met het team in het belang van het begrijpen van de doelgroepen. Want laten we eerlijk zijn, het vormgeven van effectieve communicatie begint met het kennen van de mensen voor wie de communicatieboodschap bedoeld is.
Tijdens deze workshop zullen we ons richten op het formuleren van scherpe en gedetailleerde buyer persona's voor verschillende doelgroepen, waaronder potentiële leerkrachten, ouders en leerlingen. Door deze doelgroepen nauwkeurig te definiëren, kunnen we een gepersonaliseerde en effectieve online marketingcommunicatiestrategie ontwikkelen die aansluit bij de behoeften en interesses van elke doelgroep.
Binnenkort vertellen we uiteraard graag meer! Mocht je zelf ook aan de slag willen met de positionering van je organisatie of met het definiëren van je buyer persona's? Wij helpen & denken graag mee!
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum