Tegenwoordig is een bedrijfspagina op LinkedIn voor veel bedrijven niet meer weg te denken. Maar ben je ook al helemaal op de hoogte hoe je het best jouw doelgroep via dit platform kan bereiken door middel van Sponsored Campagnes? Met gerichte targeting biedt het adverteren op LinkedIn een perfecte manier om je boodschap te verspreiden onder de juiste mensen op het juiste moment. Sponsored Campagnes op LinkedIn kunnen een mega waardevolle toevoeging zijn aan je marketingstrategie.
Waarom sponsored campagnes?
Voordat we je alle ins en outs geven over hoe je het grootste bereik kunt behalen met je LinkedIn-advertenties, is het goed om de voordelen van Sponsored Campagnes via LinkedIn te kennen:
Zo maak je een goede campagne
Tijd voor het echte werk! Laten we eens kijken naar een effectieve strategie om het bereik van je advertenties te maximaliseren. Een dikke tip van ons: Creëer altijd minimaal drie verschillende beelden voor elke campagne die je lanceert.
Waarom is dit zo belangrijk? Het draait allemaal om variatie en optimalisatie. Door meerdere beelden te gebruiken, kun je verschillende aspecten van je aanbod testen en ontdekken wat het beste scoort.
Wat voor de ene persoon aantrekkelijk is, spreekt misschien minder aan bij een ander. Door variatie in je campagne aan te brengen, vergroot je de kans dat je de aandacht trekt van een bredere groep aan gebruikers binnen je doelgroep en kun je sneller leren van wat wel of niet werkt.
Bovendien kunnen meerdere beelden helpen om ‘ad fatigue’ te voorkomen. Als mensen vaker dezelfde advertentie zien, kan dit leiden tot verminderde betrokkenheid en klikfrequenties. Door regelmatig nieuwe beelden te introduceren, houd je je advertenties fris en boeiend, waardoor gebruikers sneller geneigd zijn om erop te reageren.
En nu komt het meest interessante stuk: door minimaal drie beelden te gebruiken, kun je het bereik van je campagne aanzienlijk vergroten, zonder dat dit extra kosten met zich meebrengt. LinkedIn's algoritme zal de verschillende beelden testen en optimaliseren, waardoor je advertenties worden weergegeven aan een groter aantal mensen binnen je doelgroep, zelfs met hetzelfde budget. Met andere woorden, je krijgt meer waar voor je geld. Klinkt goed toch?
Optimaliseren
Als je je campagne eenmaal hebt aangemaakt, is het slim om deze te blijven optimaliseren. Het klinkt logisch, maar het gebeurt nog niet vaak genoeg. Zodra je campagne loopt is het goed om dit in het begin een paar keer per week goed te monitoren. Zodra je door hebt dat de resultaten nog niet gewenst zijn, kun je je advertentie aanpassen door bijvoorbeeld de audience te verbreden/versmallen.
Kan je wel wat hulp gebruiken met het opzetten van een LinkedIn campagne? Give us a call, wij denk natuurlijk graag met je mee!
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum