2240702 Sticky Marketing  content 16 05 Overzicht[82]
Inspiratie

Vergroot je bereik op LinkedIn met Sponsored Campagnes

Even sparren?
Bel direct

Vergroot je bereik op LinkedIn met Sponsored Campagnes

Tegenwoordig is een bedrijfspagina op LinkedIn voor veel bedrijven niet meer weg te denken. Maar ben je ook al helemaal op de hoogte hoe je het best jouw doelgroep via dit platform kan bereiken door middel van Sponsored Campagnes? Met gerichte targeting biedt het adverteren op LinkedIn een perfecte manier om je boodschap te verspreiden onder de juiste mensen op het juiste moment. Sponsored Campagnes op LinkedIn kunnen een mega waardevolle toevoeging zijn aan je marketingstrategie.

Waarom sponsored campagnes?

Voordat we je alle ins en outs geven over hoe je het grootste bereik kunt behalen met je LinkedIn-advertenties, is het goed om de voordelen van Sponsored Campagnes via LinkedIn te kennen:

  • LinkedIn wordt in meer dan 200 landen gebruikt en heeft in totaal wel 756 miljoen gebruikers. Alleen in Nederland maken al ruim 5 miljoen mensen gebruik van het platform. Je raadt het al, als je via LinkedIn wil aderteren, heb je een ongelooflijk groot bereik.
  • LinkedIn ads helpt je in het bereiken van nieuwe potentiële klanten, zonder dat je daar zelf veel tijd in hoeft te steken. Met LinkedIn ads geef je je netwerk snel een boost.
  • Je kan heel gericht je doelgroep targetten op basis van criteria zoals functietitel, bedrijfsgrootte, branche en veel meer. Dit betekent dat je advertenties worden weergegeven aan mensen die het meest relevant zijn voor je bedrijf of aanbod, wat de kans op betrokkenheid en conversie vergroot.
  • Door gebruik te maken van Sponsored Campagnes op LinkedIn, kun je rechtstreeks in contact komen met doelgroep en hun aandacht trekken met relevante content en aanbiedingen.

Zo maak je een goede campagne

  • Bepaal je doel
  • Gebruik de juiste targeting om je doelgroep te bereiken.
  • Maak goede content die niet te commercieel is.
  • Schrijf een bondige headline van max. 150 tekens
  • Gebruik een CTA van 1 tot 3 woorden. Een CTA van deze lengte leidt tot een hogere CTR (klikratio) dan een langere CTA
  • Voeg grote afbeeldingen toe (1200×627 pixels) – dit leidt tot een hogere CTR dan een standaard thumbnail.

Tijd voor het echte werk! Laten we eens kijken naar een effectieve strategie om het bereik van je advertenties te maximaliseren. Een dikke tip van ons: Creëer altijd minimaal drie verschillende beelden voor elke campagne die je lanceert.

Waarom is dit zo belangrijk? Het draait allemaal om variatie en optimalisatie. Door meerdere beelden te gebruiken, kun je verschillende aspecten van je aanbod testen en ontdekken wat het beste scoort.

Wat voor de ene persoon aantrekkelijk is, spreekt misschien minder aan bij een ander. Door variatie in je campagne aan te brengen, vergroot je de kans dat je de aandacht trekt van een bredere groep aan gebruikers binnen je doelgroep en kun je sneller leren van wat wel of niet werkt.

Bovendien kunnen meerdere beelden helpen om ‘ad fatigue’ te voorkomen. Als mensen vaker dezelfde advertentie zien, kan dit leiden tot verminderde betrokkenheid en klikfrequenties. Door regelmatig nieuwe beelden te introduceren, houd je je advertenties fris en boeiend, waardoor gebruikers sneller geneigd zijn om erop te reageren.

En nu komt het meest interessante stuk: door minimaal drie beelden te gebruiken, kun je het bereik van je campagne aanzienlijk vergroten, zonder dat dit extra kosten met zich meebrengt. LinkedIn's algoritme zal de verschillende beelden testen en optimaliseren, waardoor je advertenties worden weergegeven aan een groter aantal mensen binnen je doelgroep, zelfs met hetzelfde budget. Met andere woorden, je krijgt meer waar voor je geld. Klinkt goed toch?

Optimaliseren

Als je je campagne eenmaal hebt aangemaakt, is het slim om deze te blijven optimaliseren. Het klinkt logisch, maar het gebeurt nog niet vaak genoeg. Zodra je campagne loopt is het goed om dit in het begin een paar keer per week goed te monitoren. Zodra je door hebt dat de resultaten nog niet gewenst zijn, kun je je advertentie aanpassen door bijvoorbeeld de audience te verbreden/versmallen.

Kan je wel wat hulp gebruiken met het opzetten van een LinkedIn campagne? Give us a call, wij denk natuurlijk graag met je mee!

2240702 Sticky Marketing  content 16 05 LinkedIn[75]

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Terug naar overzicht
Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Even koffie drinken samen?

Heb je vragen of wil jij graag onze hulp bij jouw bedrijf sticky maken? Neem dan contact met ons op en we zullen de mogelijkheden bespreken.

Contact

Algemeen:
+31 35 20 14 794

Lotte: 
+31 6 23 98 42 77

Meike: 
+31 6 51 57 17 94  

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons