2240702 Sticky Marketing content 23 05 Overzicht
Inspiratie

Waar moet een goede website aan voldoen?

Waar moet een goede website aan voldoen?

We krijgen vaak de vraag van onze klanten: hoe bouw je een goede website?

Een goede website is namelijk de etalage van jouw bedrijf en dus is het logisch dat je deze zo goed mogelijk wil inrichten. We hebben een aantal tips voor je verzameld hoe je voor een knetter goede website zorgt! 

Voordelen van een goede website 

Laten we eerst even kijken waarom het nou zo belangrijk is om een goede website te hebben: 

  • Zorgt voor een professionele uitstraling 
  • Je ultieme visitekaartje om jouw bedrijfsverhaal te communiceren & je aanbod goed uit te leggen 
  • Positieve gebruikerservaring 
  • Verbeterde vindbaarheid  

Tips 

1. Een goede customer journey 

Een juiste customer journey is echt key tot het succes van elke website. Vanaf het moment dat een bezoeker op jouw site landt, moet elke stap gemakkelijk verlopen. Dit betekent een intuïtieve navigatiestructuur, relevante content die aansluit bij de behoeften van de doelgroep en duidelijke call to actions (om bijvoorbeeld gemakkelijk contact op te kunnen nemen). 

2. Gebruik van echt beeldmateriaal  

Echte beelden helpen bij het creëren van een gevoel van authenticiteit en geloofwaardigheid. Het gebruik van echte beelden in plaats van generieke stockfoto's kan een website onderscheiden van de concurrentie. Authentieke beelden geven een unieke uitstraling aan de site en helpen bij het creëren van een merkidentiteit die zich onderscheidt in de markt. En tot slot kan het ook bijdragen aan de zoekmachineoptimalisatie (SEO) van een website. Wees dus gewoon lekker jezelf! 

3. Duidelijke call-to-actions  

CTA's zijn als wegwijzers die bezoekers vertellen wat ze moeten doen. Of het nu gaat om het invullen van een formulier, het doen van een aankoop of het abonneren op een nieuwsbrief: CTA's moeten duidelijk, aantrekkelijk en strategisch geplaatst zijn om conversies te maximaliseren. 

4. Intuïtieve UX 

Een intuïtieve UX is belangrijk voor het behouden van jouw websitebezoekers en het vergroten van betrokkenheid. Denk bijvoorbeeld aan een ontwerp voor verschillende apparaten, snelle laadtijden, gemakkelijk te begrijpen navigatie en een gestroomlijnd proces voor taken zoals het invullen van formulieren of het afrekenen van aankopen. 

5. Duidelijke contactpagina  

Een contactpagina is meer dan alleen een verplicht onderdeel van een website. Het is een directe lijn tussen je bedrijf en je bezoekers. Zorg ervoor dat je contactgegevens gemakkelijk te vinden zijn en dat eventuele formulieren eenvoudig in te vullen zijn. Snelle reacties op vragen kan het vertrouwen van bezoekers vergroten en de kans op conversie verhogen. 

 6. Juiste metadescriptions en tags voor SEO 

Een goede website moet niet alleen aantrekkelijk zijn voor de bezoekers, maar ook voor zoekmachines. Het optimaliseren van metadescriptions, title tags, en andere metadata helpt zoekmachines om jouw site beter te begrijpen en te indexeren, wat ervoor zorgt dat je in een hogere ranking in de zoekresultaten verschijnt. 

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij het bouwen van een goede website? Neem gerust contact met ons op, wij denken graag mee! 

2240702 Sticky Marketing content 23 05 Facebook LinkedIn

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Terug naar overzicht
Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Contact

Algemeen:
+31 35 20 14 794

Lotte: 
+31 6 23 98 42 77

Meike: 
+31 6 51 57 17 94  

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons