Wil je een gebruiker toevoegen aan je Google Ads-account, zoals bijvoorbeeld het marketingbureau waar je mee werkt of een nieuwe collega, maar weet je niet waar te beginnen? Geen zorgen, in dit artikel leggen we stap voor stap uit hoe je dit doet. Het kan namelijk best lastig zijn!
Lees hieronder hoe je Google Analytics kunt koppelen en gebruikersbeheerrechten kunt instellen.
Stap 1: Inloggen bij Google Ads
Ga naar de website van Google Ads (https://ads.google.com) en log in met je Google-account.
Stap 2: Navigeer naar Tools
Eenmaal ingelogd bij Google Ads, zie je rechtsboven in het scherm een aantal opties. Klik op "Tools".
Stap 3: Navigeer naar ‘Toegang tot Account’
Onder het menu "Tools" vind je een dropdown met verschillende categorieën. Klik op "Toegang tot Account".
Stap 4: Voeg een gebruiker toe
Op de volgende pagina zie je een blauwe knop. Klik hierop om een e-mailadres toe te voegen aan je Google Ads-account.
Stap 5: Toegangsniveau
Kies het gewenste toegangsniveau voor het toegevoegde e-mailadres. Er zijn verschillende niveaus beschikbaar, van ‘alleen-lezen toegang’ tot ‘beheerderstoegang’.
Laatste tip:
Voordat je een gebruiker toevoegt aan je Google Ads-account, is het belangrijk om na te denken over het gewenste toegangsniveau. WIl je meer informatie over Google Ads en het toevoegen of het verwijderen van mensen, lees dan dit artikel van Google.
Heb je specifieke onderwerpen waar je meer over wilt weten? Laat het ons weten, we schrijven er graag een blog over!
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum