20240404 Sticky Marketing Overzicht   04 04
Inspiratie

Wat kies jij? Mailchimp of Laposta?

Wat kies jij? Mailchimp of Laposta?

Mailchimp move over, hier is het Nederlandse alternatief: Laposta. Deze twee platforms zijn beide erg populair in het gebruik van e-mailmarketing. Het zijn allebei handige tools en toch hebben ze ook hun eigen voordelen. We lichten er in dit blog een aantal uit.

Mailchimp
Mailchimp is één van de meest bekende en gebruikte e-mailmarketingplatforms ter wereld. Het staat bekend om haar gebruiksvriendelijke interface en uitgebreide functionaliteiten. Met Mailchimp kun je eenvoudig e-mailcampagnes maken, beheren en analyseren.

Eén van de belangrijkste voordelen van Mailchimp is de flexibiliteit. Het biedt een breed scala aan sjablonen en aanpassingsmogelijkheden, waardoor je e-mails kunt maken die perfect aansluiten bij je merk en doelgroep. Bovendien integreert Mailchimp met veel andere tools en platforms, waardoor het gemakkelijk is om je marketingstrategie te integreren en te automatiseren.

Lees hier meer over Mailchimp.

Laposta
Laposta is daarentegen een Nederlandse e-mailmarketingprovider die zich onderscheidt door haar privacy en gebruiksgemak. Eén van de belangrijkste kenmerken van Laposta is dat het voldoet aan de strenge Europese privacywetgeving, zoals de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Dit maakt Laposta een goede keuze voor bedrijven die waarde hechten aan de bescherming van persoonsgegevens en privacy.

Een groot voordeel van Laposta is dat het gratis te gebruiken is tot maar liefst 12.000 mails per maand naar maximaal 2000 contacten (!!!). Vooral voor bedrijven met een klein budget is dit natuurlijk superhandig. Bij Mailchimp zijn dit echt andere getallen en word je al snel gepusht naar de betaalde variant.

Ook is het zo dat Laposta zich heel specifiek richt op de Nederlandse markt. Dat betekent dat het platform is afgestemd op de behoeften van Nederlandse gebruikers. Dit vertaalt zich in functies zoals integratie met iDEAL voor eenvoudige betalingen en ondersteuning voor de Nederlandse taal. Mocht je vragen hebben, kun je die ook lekker in je eigen taaltje stellen. Dat vinden sommige bedrijven natuurlijk ook echt een fijn voordeel!

Lees hier meer over Laposta.

Platform kiezen
Hoe weet je nou welk platform voor jouw bedrijf geschikt is? We helpen je een handje:

Kijk bijvoorbeeld naar jouw specifieke behoeften (hoeveel mailings ongeveer per maand), budget en voorkeuren. Als je je richt op de Nederlandse markt en waarde hecht aan de privacy van de doelgroep dan is Laposta zeer geschikt. Mocht je je juist richten op de internationale markt, dan is Mailchimp een goede keuze. Ook is de klantenservice een belangrijke om naar te kijken. Bij Mailchimp is deze in het Engels & bij Laposte in het Nederlands.

Wij vinden het beiden fijne tools om mee te werken & helpen je graag als jij je emailmarketing liever uit wil besteden. We maken een fancy template en versturen met liefde je maandelijkse nieuwsbrieven bijvoorbeeld.

Neem gerust even contact op om de mogelijkheden te bepreken.

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Terug naar overzicht
Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Even koffie drinken samen?

Heb je vragen of wil jij graag onze hulp bij jouw bedrijf sticky maken? Neem dan contact met ons op en we zullen de mogelijkheden bespreken.

Contact

Algemeen:
+31 35 20 14 794

Lotte: 
+31 6 23 98 42 77

Meike: 
+31 6 51 57 17 94  

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons