"Sticky marketing owners Meike & Lotte aan het sparren naast de sticky's m.b.t marketing" Dit beeld staat naast de 3 kernwaarden van Sticky Marketing: Hands-on, Energie en Spot-on

expertise

Marketing Automation

Even
sparren?
Bel direct

Kom maar op met die klanten!

Een automatische flow van leads genereren

Een automatische stroom van leads. Wie wil dat nou niet? Nou, dan moeten we je toch direct teleurstellen. Want als je gebruik gaat maken van marketing automation, betekent dit niet dat jij als marketeer of eigenaar lekker achterover kunt gaan leunen. Maar: het maakt je leven wel een stuk makkelijker!

Het doel van marketing automation

Het heeft pas zin om na te gaan denken over marketing automation als je de inbound marketing gedachte volledig begrijpt en hebt omarmd. Als je nog niet zover bent, is het simpelweg zonde van je tijd en geld. Dus voordat je nadenkt over marketing automation, moet je eerst eens flink aan de bak. Hoe ziet de customer journey eruit, wat is een logsiche contentflow en welke content is op welk moment relevant voor je doelgroep? Als je dit allemaal scherp hebt, kun je namelijk starten met het perfect inrichten van je marketing automation tool. Denk aan geautomatiseerde e-mails, leadscoring, leadnurturing, 1 dashboard, al je social media channels in 1 tool, het maken van landingpages etc. De mogelijkheden zijn eindeloos! 

De samenwerking tussen Sales en Marketing

Vaak zien we in de praktijk dat Sales en Marketing niet optimaal op elkaar zijn ingesteld. Sterker nog, ze staan vaak als kemphanen tegenover elkaar. Een beetje vingertjes wijzen. Marketing levert alleen maar crappy leads aan en Sales is te lui om ze op te volgen. Tja, een bekende riedel binnen het bedrijfsleven. Als je pech hebt, herken je dit maar al te goed. Bij het inrichten van je inbound campagne en het inrichten van je marketing automation tool is het super belangrijk om beide partijen met elkaar te laten praten. Wat is nu precies een goede lead waar Sales mee kan gaan rennen? En wat heeft Marketing dan nodig om deze lead te genereren? Hét uitgangspunt voor een marketingstrategie die ook echt iets oplevert.

Met de juiste marketing automation software kun je allerlei processen en campagnes automatisch inrichten. Een samenspel tussen Sales en Marketing dus. Klopt, het is even een investering, maar het levert je tijd, geld, leads en veel minder frustraties op! Zelf zijn wij Hubspot gecertificeerd, maar alle tools lijken op elkaar. Het gaat om het gedachtegoed wat erachter zit. The one and only bestaat niet in de wereld van marketing software. Welke tool het beste bij jouw organisatie past, hangt af van je specifieke situatie. Maar dat het je iets gaat opleveren staat als een paal boven water! 

Marketing Automation
Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Maak nu je social media kalender voor volgend jaar!

Download hier de gratis kalender waarmee je direct aan de slag kunt.

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.