Inbound marketing kan jou als bedrijf heel veel opleveren. Het gaat namelijk hand in hand met leadgeneratie. Maar voor veel bedrijven is dit wel even andere koek. Je gaat op een hele andere manier met je doelgroep in gesprek. En gesprek is eigenlijk direct het toverwoord!
Het heeft in deze digitale wereld echt geen zin meer om te gaan roepen hoe ontzettend goed je bent. Waarom zou iemand je geloven? En waarom zou jij je marketingbudget spenderen om zo hard mogelijk te schreeuwen om zo veel mogelijk mensen te bereiken? Terwijl de meeste van deze mensen waarschijnlijk niet eens binnen je doelgroep vallen? Precies, dat heeft dus geen enkele zin! En please: stop hier dan ook direct mee!
Bij inbound marketing draait alles om de manier waarop je communiceert. Je zorgt ervoor dat je echt met prospects in contact komt die ook daadwerkelijk behoefte hebben aan jouw expertise of product. In de communicatie luister je vooral erg goed en je speelt in op het gedrag van je potentiële klant. Het gaat dus niet langer om jouw sales pitch. En dat is vaak wel even schakelen. Het is immers veel makkelijker om over jezelf te praten toch? Nou guess what: deze tijden zijn echt voorbij! Bij inbound marketing draait alles om je klant en jij bent er om hem te voorzien van de juiste kennis en advies op het juiste moment. Als hij daar aan toe is. Niet omdat jij zin hebt om te roepen hoe geweldig je bent! Bouw aan een relatie, je creëert op die manier enerzijds een expertrol en anderzijds een gun-factor. Vertrouwen en authenticiteit. Daar ga je het verschil mee maken.
Zonder buyer persona's en een duidelijk beeld van de customer journey ben je helemaal nergens. Dus ga je eerst eens verdiepen in je klant. Waar ligt hij 's nachts wakker van, wat zijn exact zijn uitdagingen en hoe kun jij hierbij helpen? Ga echt het gesprek aan en vuur zoveel mogelijk vragen op hem af! Vaak denken bedrijven dat zij hun klanten goed in kaart hebben, maar je zult versteld staan van alle informatie die je ontvangt als je daadwerkelijk naar je klant luistert. Super waardevolle informatie. Vanuit hier ga je de customer journey invullen.
Klinkt het allemaal een beetje overweldigend en kun je wel wat hulp gebruiken? Samen met jou maken we een inbound marketing campagne die klopt van A-Z. En dat is wat je wilt toch? Want het zou zonde zijn als je bijvoorbeeld één essentieel contactmoment niet goed hebt ingericht en dat je alsnog je potentiële klant verliest. Dat is zonde. Wij hebben veel ervaring met het opzetten van succesvolle campagnes, dus schroom niet om eens vrijblijvend te sparren! Let's go digital!
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum