Als bedrijf wil je natuurlijk goed vindbaar zijn. Je wil vindbaar zijn op het moment dat je doelgroep behoefte heeft aan jouw oplossing. Maar hoe je dit precies doet is voor veel bedrijven nog een mysterie. Bij Sticky vinden wij het maar wat leuk om je hierbij te helpen. Een goede vindbaarheid heeft namelijk automatisch nieuwe klanten tot gevolg & wie wil dit nu niet?
Oké, aan de slag. Om je vindbaarheid te vergroten hebben we een aantal tips voor je op een rijtje gezet. Veel leesplezier!
Tip 1: zorg ervoor dat je website SEO proof is
Als je vindbaarheid zegt, zeg je SEO. SEO staat voor search engine optimization. In andere woorden: hoe zorg je ervoor dat je vindbaar bent in zoekmachines? Dit kun je op een gratis manier doen door de juiste zoektermen te verwerken in het CMS van je website. Niet alleen door het toevoegen van tags, maar ook door het invullen van heldere metadescriptions per websitepagina. Geef ook de afbeeldingen goede titels mee. Deze acties zijn de basis van een SEO proof website. Waar zoekt je doelgroep op, dus welke zoekwoorden (en combinaties van zoekwoorden) gebruikt je doelgroep? Probeer die dan in de content op je website te verwerken.
Tip 2: creëer content met de juiste zoekwoorden
Om organisch vindbaar te zijn, zijn zoektermen het uitgangspunt. De zoektermen waarop jouw klanten zoeken, heb je bij de eerste tip al verwerkt in je website. Nu is het belangrijk om wekelijks de content op je website te vernieuwen en blogs of artikelen te schrijven met ook weer de juiste zoektermen erin verwerkt. Als je dit wekelijks doet, zal jouw website steeds hoger ranken in zoekmachines. Ga hierbij slim om met het bewerken van de juiste zoektermen in bijvoorbeeld headers. En je zal zien, je schrijftalent zal worden beloond! Als je niet weet waar je doelgroep op zoekt, kan je ook via google een zoekwoorden analyse uitvoeren, of vraag het je klanten gewoon! Hoe ben je bij ons terecht gekomen en op welke zoektermen heb je gezocht? Je zal zien: dit levert vaak verrassend nuttige insides op!
Tip 3: maak gebruik van Google Ads
Naast organische content, is het ook heel slim om gebruik te maken van Google Ads. De mensen die in Google zoeken zijn namelijk al gericht op zoek naar een oplossing. Gericht op zoek om een aankoop te doen. Zonde toch als jij dan niet getoond wordt? Dit is namelijk echt laaghangend fruit. Creeer dus slimme Google Ads campagnes met daarbij aansluitende landingspagina’s, succes verzekerd! En het mooie van Google Ads is dat je alleen maar betaalt als er daadwerkelijk op je advertentie wordt geklikt. En je stelt easy een daglimiet in, zodat je ook niet verrast kunt worden door hoge rekeningen.
Ben jij geïnspireerd geraakt door deze 3 tips om je vindbaarheid te verbeteren? Mooi, we wensen je veel succes bij het nemen van deze stappen. En kom je er niet uit? Neem gerust contact op, we staan voor je klaar om je te helpen!
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum