Altijd gaaf om na een uitvoerig traject, het eindresultaat te mogen delen met een klant. Daar worden we altijd heel erg blij van en daar werken we als team hard naar toe!
Wat hebben we precies gedaan?
Vanuit een, door ons gegeven Canva workshop, heeft Stichting Openbaar Onderwijs Present (SOOP) aan ons gevraagd mee te doen aan een pitch voor een communicatietraject. Nou van een beetje competitie houden we wel bij Sticky, dus we hebben een mooie pitch voorbereid.Deze hebben we mogen presenteren aan het management van SOOP, inclusief de directie van de 9 aangesloten scholen. Een mooie vraag, waar wij heel graag mee wilde helpen! Gelukkig voor ons, want wij wonnen dan ook de pitch!
Van strategie tot boodschap
We zijn begonnen met een positioneringsworkshop met een groep van zo’n 25 stakeholders. Zij hadden een prachtige locatie geboekt in het hartje van West-Friesland. Toevalligerwijs op een steenworp afstand van het ouderlijk huis van Lotte. Te leuk!
Tijdens deze workshop zijn we echt gaan brainen op het unieke verhaal. Via onze Golden Circle methode hebben we met stickies (post-its J) het unieke bedrijfsverhaal boven tafel gekregen. Vanuit deze workshop was het tijd om in te zoomen op de diverse doelgroepen. Ook dit hebben we met een groot gezelschap gedaan, op één van de basisscholen. Leuk om te ervaren, zo in het midden van een school. Werkt ook goed voor de inspiratie! Toen zijn wij als een raket externe interviews gaan afleggen. Deze aanpak werkt voor ons heel goed, want op deze manier ga je niet alleen maar uit van interne aannames, maar toets je de bevindingen ook daadwerkelijk bij de doelgroep. Dit geeft altijd hele waardevolle inzichten. Deze interviews hebben we uitgewerkt, de gemene delers er per doelgroep uit gefilterd en dit meegenomen om het uiteindelijke communicatieplan te maken. We zijn met het Sticky-team gaan brainstormen over look & feel en natuurlijk de aanpak van de communicatiestrategie.
Al met al een mooi traject dat we hebben afgesloten met een presentatie op één van de basisscholen in Enkhuizen. Gelukkig viel ons voorstel goed in de smaak!
Inmiddels zijn we druk bezig met het vertalen van het communicatieplan naar een look & feel die daarbij past. We zullen jullie uiteraard op de hoogte houden van dit rebranding-traject! Keep you posted!
Ben jij nou geïnspireerd geraakt door dit traject en kan jouw bedrijf ook wel een opfrisbeurt gebruiken? Ons team komt jullie maar wat graag helpen!
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum