2241518 Sticky Marketing content 08 oktober Overzicht[57]
Inspiratie

Offline marketing als aanvulling op je online inzet

Combineer on -en offline voor maximaal resultaat.

De pay-off van Sticky is: hét digitale marketingbureau dat jou echt verder helpt. Eigenlijk doen wij onszelf daarmee te kort. Ja, veel van wat wij doen voor onze opdrachtgevers, heeft betrekking op online, zoals website-optimalisatie, contentmarketing, leadgeneratie en meer. Maar dat we ook media-adviezen geven, is eigenlijk onderbelicht. Tijd om daar verandering in aan te brengen! 

Een goed media-advies bestaat uit de perfecte mix 

Op basis van jouw doelstelling, doelgroep, looptijd en budget, ontwikkelen we namelijk graag een scherp mediaplan. En in sommige gevallen maken we daarin graag gebruik van een off- en online combinatie. Hieronder een aantal voorbeelden van combinaties die het altijd goed doen en super complementair in te zetten zijn. 

Offline media-middelen 

De naam zegt het eigenlijk al: offline marketing omvat alle marketingactiviteiten die niet plaatsvinden op het internet. Het bevat een zeer breed aanbod. Denk maar aan de billboards langs de snelweg of reclame borden in drukke winkelstraten. Het kan dus enorm slim zijn om in te zetten: niet weg te klikken, tastbaar, persoonlijk en vaak een breed bereik.  

We geven je hieronder de meest bekende vormen:

👉 Buitenreclame: dit zijn alle reclamevormen, zowel digitaal als analoog, in openbare ruimtes. En dat zijn er veel! Je hebt ze vast wel eens gezien op billboards, bussen en trams, in bushokjes, bioscopen, NS-stations, snelwegmasten, scholen, etc.  

👉 Printmaterialen: Het drukken van flyers, brochures, posters en visitekaartjes blijft nog altijd een populaire manier van marketing. Overal zie je deze materialen terugkomen. Maar denk ook aan een presentatiemap die je bijvoorbeeld mee kan nemen naar beurzen. 

👉 Advertenties in printmedia: kranten, tijdschriften en vakbladen. Het mooie anno nu is dat bijna al deze vormen ook een online variant hebben waarop je doorgeplaatst wordt. Tegenwoordig zie je bijvoorbeeld ook vaak in print advertenties een QR code waarmee je je publiek gemakkelijk doorsluist naar je website. 

👉 Direct mail: Het sturen van fysieke post voor bijvoorbeeld aanbiedingen, kerstkaarten, maar het kunnen ook samples of giveaways zijn. Het tastbare element vergroot de betrokkenheid van de doelgroep. 

👉 Evenementen en beurzen: Het organiseren of deelnemen aan evenementen, beurzen en conferenties stelt bedrijven in staat om direct in contact te komen met de doelgroep. Ook kan dit ervoor zorgen dat de naamsbekendheid wordt vergroot. 

👉 Guerillamarketing: De aandacht van het publiek grijpen door middel van marketingactiviteiten die niet binnen de traditionele kanalen vallen. Het doel van deze vorm van marketing is de doelgroep verbazen en aanzetten tot actie. Denk bijvoorbeeld aan Street art acties, waarbij bedrijven opvallende kunstwerken plaatsten. Bijvoorbeeld, McDonald's schilderde een voetgangersoversteekplaats als een doos friet, waarbij de witte lijnen de frietjes voorstelden. 

Dit is slechts een greep uit het offline aanbod, maar het geeft je vast een idee en beeld. Wil je meer weten of ook direct aan de slag, bel ons gerust! 

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Terug naar overzicht
Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Contact

+31 35 20 14 794

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons