Welkom in de wondere wereld van online marketing, waar de trends nog sneller gaan, dan dat jij met je ogen kunt knipperen. Om je up to date te houden, schrijven wij regelmatig blogs over alle nieuwe trends. Zo wilde we je deze nieuwste trend op online gebied niet onthouden. Threads. Wat is het? Wat kun je ermee? En vooral: kan je nog wel zonder? Wij leggen je alles uit!
Wat is Threads?
Threads is een nieuw Social Media platform van Instagram en de grote concurrent van Twitter, oftewel X. Het is niet alleen dé concurrent van X, het ziet er ook bijna hetzelfde uit én zijn dezelfde dingen mogelijk.
Sinds juli 2023 is Threads gelanceerd in de VS en afgelopen december kunnen we hier in Europa ook officieel gebruik van maken. Inmiddels heeft het (wereldwijd) al 100 miljoen gebruikers. Net als bij X kan je ook bij Threads korte berichten schrijven (max. 500 tekens), foto’s plaatsen en video’s delen. En het handige van dit platform is: je logt gewoon in met je Instagram account en volgt meteen al dezelfde accounts als die je met Instagram volgt.
Waarom zou je Threads (moeten) willen?
Hoewel Threads onder de vlag van Instagram hangt, is het wel een op zichzelf staand platform. En hiermee weer een extra manier om via een nieuw kanaal je doelgroep te bereiken. Het is een super gebruiksvriendelijke app, die één op één aansluit op je Instagram-account.
Zoals we eerder in dit blog al aangaven: Threads lijkt op X. Toch is er wel een groot en belangrijk verschil. X wordt steeds meer als negatiever platform ervaren en zelfs als haatdragend. Veel bedrijven / personen stoppen met dit gebruikt. Threads daarentegen is veel positiever. Een uitstekend kanaal dus om op een positieve manier in contact te komen je doelgroep.
Threads voor bedrijven
Nu horen we je denken: What’s in it for me? Voor jou als bedrijf kan het echt een enorme toevoeging zijn van jouw contentstrategie. Als jouw doelgroep actief is op dit nieuwe platform, is dit een super goede manier om in contact te komen met hen. Betrek je volgers bijvoorbeeld bij een discussie of stel vragen aan ze. Hiermee versterk je je merkloyaliteit en verbind je je doelgroep aan je merk. Daarnaast kun je naast al je andere social media kanalen ook via dit platform content delen, wat weer zorgt voor het vergroten van je online zichtbaarheid.
Zolang jouw doelgroep zich bevindt op Threads, is het een enorme toegevoegde waarde voor je merk om ook dit kanaal in je contentstrategie mee te nemen. De komende tijd zal het nieuwe platform zich nog veel meer gaan ontwikkelen en updates uitvoeren. We houden je op de hoogte van de laatste nieuwtjes rondom Threads. Zodat ook jij straks Threads naadloos op je contentstrategie kunt laten aansluiten.
Wil je meer weten over Threads of wat het voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op en we denken graag met je mee!
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum