2241724 Sticky Marketing content 19 11 Web
Inspiratie

5 Stappenplan voor een programmatic advertising campagne  

Jouw boodschap overal zichtbaar en hoorbaar maken

Programmatic advertising, ook wel display advertising of banner advertising genoemd, is het tonen van jouw boodschap op digitale media. In eerste instantie denk je waarschijnlijk aan websites en apps, maar wij kunnen je boodschap ook laten horen in podcasts of op digitale radio, en laten zien via digitale schermen overal in Nederland. Van billboards langs de A1 tot videoschermen op Schiphol. 

In een eerder artikel hebben we meer verteld over wat programmatic advertising inhoudt en wat de voordelen zijn. In dit artikel lichten we toe hoe het inregelen van zo'n campagne werkt. 

Hoe werkt het inregelen van zo'n campagne? 
Dat leggen we je hieronder in een paar stappen uit. Het is een vereenvoudigde weergave, omdat de mogelijkheden binnen elke stap eindeloos zijn! Die laten we je in een persoonlijk gesprek uiteraard graag zien. 

De 5 stappen: 

  1. Bepaal waar je te zien/horen wilt zijn.
    Wij hebben verschillende samengestelde lijsten met websites, apps, digitale radio, podcasts en DOOH, waar jouw advertenties te zien kunnen zijn. Door te selecteren op doelgroep ben je verzekerd van maximale zichtbaarheid en relevantie.
  2. In welk gebied wil je te zien zijn?
    Hier geef je geografische locaties op. Dit kan variëren van heel Nederland tot een specifieke 6-cijferige postcode. Apparaten die zich binnen jouw opgegeven gebied bevinden, worden getarget.
  3. Bepaal het budget.
    Hier bepaal je welk budget je ter beschikking hebt en over welke looptijd je dit wilt verspreiden. In deze stap zie je ook meteen wat het verwachte resultaat zal zijn.
  4. Kies je advertentiemateriaal.
    Wil je zelf advertentiemateriaal aanleveren of het door ons laten maken? Als je het zelf wilt aanleveren, delen wij de technische specificaties waar de uitingen aan moeten voldoen. Liever door ons laten maken? Dat kan uiteraard ook!
  5. Monitoren van de resultaten.
    Zodra je campagne live staat, kun je via het dashboard exact bijhouden wie, waar, wanneer en hoe lang de campagne heeft gezien. Aan de hand van de resultaten kun je de campagne verder optimaliseren.

Is het zo simpel? Ja, eigenlijk wel! Echter, de mate van nauwkeurigheid waarmee je elke stap uitvoert, bepaalt de effectiviteit. Hoe preciezer je target, hoe meer rendement je uit je budget zult halen. En hoe scherper de campagne-opzet, hoe beter de resultaten! Benieuwd hoe wij dit voor jouw merk zouden kunnen inzetten? Neem dan contact met ons op! 

2241724 Sticky Marketing content 19 11 LinkedIn[66]

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Terug naar overzicht
Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Contact

+31 35 20 14 794

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons