Programmatic advertising, ook wel display advertising of banner advertising genoemd, is het tonen van jouw boodschap op digitale media. In eerste instantie denk je waarschijnlijk aan websites en apps, maar wij kunnen je boodschap ook laten horen in podcasts of op digitale radio, en laten zien via digitale schermen overal in Nederland. Van billboards langs de A1 tot videoschermen op Schiphol.
In een eerder artikel hebben we meer verteld over wat programmatic advertising inhoudt en wat de voordelen zijn. In dit artikel lichten we toe hoe het inregelen van zo'n campagne werkt.
Hoe werkt het inregelen van zo'n campagne?
Dat leggen we je hieronder in een paar stappen uit. Het is een vereenvoudigde weergave, omdat de mogelijkheden binnen elke stap eindeloos zijn! Die laten we je in een persoonlijk gesprek uiteraard graag zien.
De 5 stappen:
Is het zo simpel? Ja, eigenlijk wel! Echter, de mate van nauwkeurigheid waarmee je elke stap uitvoert, bepaalt de effectiviteit. Hoe preciezer je target, hoe meer rendement je uit je budget zult halen. En hoe scherper de campagne-opzet, hoe beter de resultaten! Benieuwd hoe wij dit voor jouw merk zouden kunnen inzetten? Neem dan contact met ons op!
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum