2024 05 nov Digital advertising Web
Inspiratie

Programmatic display advertising

Meer controle, betere resultaten

Sticky Marketing maakt programmatic display advertising succesvol én eenvoudig te implementeren. 

We horen je denken: "Oh, je bedoelt Google display." Nou, nee. Op het eerste gezicht lijkt bannering via Google misschien hetzelfde als bannering via programmatic. Het zijn inderdaad in technische zin dezelfde soort banners en beide worden getoond op allerlei websites. Maar het grootste verschil is de kwaliteit. Met programmatic display advertising heb je veel meer keuzemogelijkheden in waar, wanneer en hoe je jouw banners laat zien, wat betere resultaten oplevert. 

Bepaal zelf op welke premium websites en in welke apps je te zien bent 

Via ons systeem heb je toegang tot alle best scorende websites en apps. Denk aan NU.nl, Funda.nl, Telegraaf.nl en bijvoorbeeld AD.nl. Het mooie is dat wij samen met jou bepalen welke sites het beste passen bij je doel en doelgroep. Op welke websites moet je absoluut getoond worden en op welke niet? Dat kan met Google display niet. Daar kun je alleen websites uitsluiten; je hebt verder geen enkele inspraak over waar je vertoond wordt. Dat komt omdat je via Google alleen restruimte kunt inkopen. 

Eerste keus op de veiling 

Met programmatic display heb je eerste keus bij de ad-exchanges. Display ads worden namelijk verkocht via Real Time Bidding. In enkele milliseconden bepaalt een geautomatiseerde online veiling welke advertentie op welke plaats aan een bezoeker getoond wordt. Programmatic banners krijgen hierin voorrang omdat ze bewezen een hogere kwaliteit hebben dan banners die via Google worden aangeboden. Dit heeft te maken met een stuk techniek/code dat achter de banner zit. Klinkt ingewikkeld, maar het systeem regelt dit helemaal vanzelf. 

Zeer nauwkeurige targeting mogelijk 

Wil je vrouwen bereiken in postcode 1411 VZ? Geen probleem. Het systeem kan op 6-cijferige postcodes selecteren! Nog niet onder de indruk? Wat dacht je dan van targeten op tijd, plaats, locatie of type apparaat (bijvoorbeeld mobiele telefoon of desktop)? Dit kan zelfs gecombineerd worden met gegevens zoals IP-adressen, verbindingstype (Wifi of 5G) of zelfs het type weer. 

Wil jij dus mensen via hun mobiel benaderen op een regenachtige dag in de buurt van Schiphol? Regelen we! Targeting op specifieke websites en datasets of andere digitale media zoals podcasts en DOOH? Ook dat kan en regelen we voor je! 

Klaar om ook jouw doelgroep echt te bereiken? Bel of mail ons en we starten graag een campagne voor je op. 

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Terug naar overzicht
Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Contact

+31 35 20 14 794

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons