Waar staat je bedrijf voor, wat zijn de innerlijke drijfveren van je organisatie en wat beloof je nu werkelijk aan de klant? Dat is de vraag die wij samen met onze partner Scripta voor Cablon Medical mogen beantwoorden.
In de eerste sessie zijn we samen aan de slag gegaan om in te zoomen op hun dienstverlening. Wat bieden zij nu precies aan? En op welke doelgroepen richten zij zich voornamelijk? We hebben uiteraard onze gekleurde post-its (stickies) uit de kast getrokken om samen met het afgevaardigde team van Cablon de Golden Circle in te vullen.
De positionering van je bedrijf is mega belangrijk omdat het de perceptie van je bedrijf in de markt bepaalt. Het helpt mensen te begrijpen wat je bedrijf doet, waarom het anders is dan andere bedrijven en wat voor waarde je bedrijf kan bieden.
De Golden Circle is een marketingmethodiek ontwikkeld door de beroemde Amerikaanse marketeer Simon Sinek. Simon Sinek stelt dat een bedrijf zijn positionering kan bepalen door zich te concentreren op drie belangrijke vragen: Waarom, Hoe en Wat. Waarom doe je wat je doet? Hoe doe je het? Wat doe je precies? Door deze vragen te beantwoorden, kan een bedrijf zijn unieke waardepropositie bepalen en deze gebruiken om zich te positioneren in de markt.
Kortom: een goede marketingstrategie gaat uit van de achterliggende gedachte, de purpose van een bedrijf. Waar gelooft het bedrijf in, waar maken zij zich hard voor? Waar gaat hun hart sneller van kloppen? “Wij willen veel geld verdienen”, is dus geen purpose Dat is, als je het goed doet, wel het resultaat als je purpose driven werkt!
Met deze methodiek gaan we echt op zoek naar de innerlijke drijfveren. En dit vormt de basis van de hele marketingstrategie. Doordat iedereen een “eigen” kleur post-its krijgt, komt iedereen aan de beurt en worden alle meningen meegenomen in het formuleren van dit oh-zo belangrijke onderdeel van je marketingstrategie. De uitkomst is namelijk je leidraad voor de toekomst en fungeert als kompas voor wat je als bedrijf wel of niet gaat doen.
Cablon Medical is een leverancier van kwalitatief hoogwaardige medische hulpmiddelen, geneesmiddelen en verbruiksartikelen. Daarnaast ontwikkelt Cablon Medical onder de naam CNERGY zelf innovatieve software en hardware voor radiotherapeutische behandeling en UltraiQ software voor echografie beeldkwaliteitscontrole. Deze producten worden zowel in Nederland en in toenemende mate in het buitenland afgenomen.
De organisatie is gestart als servicebureau voor echografische apparatuur. Inmiddels is het bedrijf uitgegroeid tot een zelfstandig bedrijf met een uitgebreid assortiment producten en diensten in drie divisies: radiotherapie, radiologie en farmacie. De oorspronkelijke filosofie is echter nooit veranderd: klanten van dienst zijn zodat zij hun zorgverlening optimaal kunnen uitvoeren. Dit doen ze met een gedreven team van ongeveer 50 medewerkers die veelal uit de praktijk komen.
Onze eerste indruk? Een mega tof, vooruitstrevend en ambitieus bedrijf die écht waarde toevoegt aan de patiënt-ervaring. De kennis & energie spatte eraf tijdens de sessie.
Is jouw bedrijf ook toe aan een verscherping van het bedrijfsverhaal? Je ziet het, dit is niet alleen van toepassing op start-ups, integendeel zouden we bijna zeggen. Juist bedrijven die flink gegroeid zijn, kunnen vaak wel wat hulp gebruiken om een duidelijke (nieuwe) koers voor de toekomst neer te zetten. Interesse in de mogelijkheden? Bel ons gerust even om van gedachten te wisselen.
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum