Bij Sticky helpen wij je graag door onze kennis te delen. En dan met name over onderwerpen waar nog veel winst te behalen valt voor bedrijven. Nou, een blog over het nut van contentmarketing kon dus niet ontbreken.
Contentmarketing is een marketingstrategie die gericht is op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content om een specifieke doelgroep aan te trekken en te behouden. Het is effectief om merkbekendheid op te bouwen, leads te genereren en betrokkenheid te verbeteren.
Maar wat bereik je nu precies met contentmarketing? Om het belang van contentmarketing beter toe te lichten hebben we hieronder de 5 belangrijkste redenen voor je omschreven:
Voordat mensen overgaan tot een aankoop, zoeken zij eerst online antwoord op hun vragen. Denk maar eens na over hoe jouw eigen aankoopproces eruitziet. Je maakt gebruik van zoekmachines en probeert zoveel mogelijk informatie in te winnen. Hoe fantastisch zou het zijn als jouw doelgroep via de door jouw gemaakte content uitkomt op jouw website? Dat is toch precies de plek waar je ze hebben wilt?
Het mooie van contentmarketing is dat je je prospect stapsgewijs probeert te verleiden tot een aankoop. Maar dan wel met zulke goede content dat hij blij is om uiteindelijk op jouw website uit te komen. Eenmaal daar, bied je hem een aantrekkelijke call-to-action aan. Bijvoorbeeld een e-book of een instructievideo. Dit kan van alles zijn, zolang het maar aansluit bij de vragen die hij eerder heeft gesteld. In ruil hiervoor kun je een e-mailadres vragen en deze in het volgende stadium gebruiken voor een e-mailcampagne.
Omdat je regelmatig kwalitatieve content publiceert, laat je precies zien wat je in huis hebt aan kennis. Maar dit doe je op een sympathieke manier. Je voorziet je prospect van informatie, zonder hem direct tot een aankoop te dwingen. Op die manier werk je aan je autoriteitspositie, jouw claim to fame! Je komt steeds hoger in de top of mind, en dit is ook precies wat je wilt bereiken toch?
Het aangaan van een langdurige relatie met je klant is van groot belang in deze markt. De verschillen tussen producten zijn vaak summier, waardoor gevoel een hele belangrijke beslisfactor is. Doordat jij keer op keer weer over de brug komt met goede content, gaat de lezer jou waarderen. Dit punt komt een beetje overeen met het vorige punt, maar wij willen deze toch graag apart benoemen. Het draait namelijk echt om relatie.
Uiteindelijk draait het natuurlijk allemaal om het converteren van leads. Door een consequente contentstrategie zijn wij ervan overtuigd dat je dit zult bereiken en met een beetje hulp van ons daarbij natuurlijk helemaal! Maar, voor niets gaat de zon op. Een contentstrategie ontwikkel je niet zo maar eventjes en doe je er niet zomaar even bij. Dit kost tijd en energie. Maar, dan heb je ook wat!
Wil je meer weten over contentmarketing en wat het kan betekenen voor jouw organisatie? Neem dan even contact op, wij denken graag met je mee!
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum