2231986 Sticky Marketing content 25 01 Nieuws
Inspiratie

Tips LinkedIn voor bedrijven

Tips LinkedIn voor bedrijven

Wij weten het als geen ander: de wereld van online marketing verandert snel. Logisch dat je soms het spoor bijster bent en niet alle updates bij kunt houden. Met onze blogs blijf je goed op de hoogte van de laatste trends en updates. Deze keer: LinkedIn in 2024 voor bedrijven. We geven een aantal tips om alles uit je LinkedIn post te halen. 

Doel vanuit LinkedIn 
Constant is LinkedIn bezig om aanpassingen aan het algoritme te maken. Bijvoorbeeld: hoe je feed is opgebouwd en de lay out van de posts. Hierbij heeft LinkedIn 2 doelen: 

  1. Ervoor zorgen dat jij zo lang mogelijk op hun platform blijft (what’s new..?). 
  2. Voorkomen dat content viraal gaat op hun platform.  

Punt 2 is natuurlijk een beetje gek. Want je zou verwachten dat LinkedIn juist blij zou zijn met virale content toch? LinkedIn wil namelijk haar gebruikers de meest relevante en inhoudelijke posts laten zien. Virale content is voornamelijk te algemeen en oppervlakkig, daarom bereikt het ook zoveel mensen, maar dit werkt veel minder op LinkedIn. Dussss: zet je creatieve brein even op een lager standje & probeer vooral inhoudelijk te scoren. Uiteraard moet je doelgroep het nog wel leuk vinden, dus blijf wel vooral leuke content maken :-) 

5 LinkedIn tips voor B2B 

Je weet inmiddels: relevante content is key! Maar hoe zorg je ervoor dat LinkedIn jouw content als relevant markeert?  

  1. Post regelmatig, zo’n 2 tot 3 keer per week. En zorg ervoor dat er minimaal één dag tussen je posts zit. Dit helpt om de aandacht van je publiek vast te houden en voorkomt dat je te vaak aanwezig bent.
  2. Tag personen of bedrijven in je posts door gebruik te maken van @tags. Dit zorgt ervoor dat jouw post wordt gezien door diegenen die je tagt, en dat kan weer leiden tot reacties op je post. Zo wordt jouw post steeds meer als een olievlek verspreidt.
  3. Zorg dat je in de eerste 2 regels van je post de aandacht van de lezer pakt. LinkedIn-posts worden na 2-3 regels afgebroken, waardoor het belangrijk is om de aandacht van je lezers direct te winnen. Start met een korte samenvatting, een vraag of een pakkende uitspraak om de aandacht te trekken. Vervolgens kan je de rest van je post achter de "lees meer" knop verbergen, dit is dan voornamelijk een bevestiging van wat er in de eerste 2 regels al staat.
  4. Voeg emoji's toe voor meer bereik. Emoji's maken je posts niet alleen leesbaarder, maar versterken ook je merk en maken je post ook visueel aantrekkelijker. Dubbel fijn!
  5. Tot slot: Breng medewerkers, getagde personen en bedrijven op de hoogte van je post. Door hen actief te betrekken, vergroot je de kans op reacties en deelacties. Dit zorgt ervoor dat je je netwerk betrokken houdt bij jouw merk.  

Met deze tips ben je weer helemaal op de hoogte van de laatste LinkedIn updates. En kun jij straks aan de slag om de perfecte content voor LinkedIn te maken. Toch hulp nodig? Neem dan contact met ons op. Wij denken graag met je mee.  

2231986 Sticky Marketing content 25 01 LinkedIn

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Contact

+31 35 20 14 794

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons