Wij weten het als geen ander: de wereld van online marketing verandert snel. Logisch dat je soms het spoor bijster bent en niet alle updates bij kunt houden. Met onze blogs blijf je goed op de hoogte van de laatste trends en updates. Deze keer: LinkedIn in 2024 voor bedrijven. We geven een aantal tips om alles uit je LinkedIn post te halen.
Doel vanuit LinkedIn
Constant is LinkedIn bezig om aanpassingen aan het algoritme te maken. Bijvoorbeeld: hoe je feed is opgebouwd en de lay out van de posts. Hierbij heeft LinkedIn 2 doelen:
Punt 2 is natuurlijk een beetje gek. Want je zou verwachten dat LinkedIn juist blij zou zijn met virale content toch? LinkedIn wil namelijk haar gebruikers de meest relevante en inhoudelijke posts laten zien. Virale content is voornamelijk te algemeen en oppervlakkig, daarom bereikt het ook zoveel mensen, maar dit werkt veel minder op LinkedIn. Dussss: zet je creatieve brein even op een lager standje & probeer vooral inhoudelijk te scoren. Uiteraard moet je doelgroep het nog wel leuk vinden, dus blijf wel vooral leuke content maken :-)
5 LinkedIn tips voor B2B
Je weet inmiddels: relevante content is key! Maar hoe zorg je ervoor dat LinkedIn jouw content als relevant markeert?
Met deze tips ben je weer helemaal op de hoogte van de laatste LinkedIn updates. En kun jij straks aan de slag om de perfecte content voor LinkedIn te maken. Toch hulp nodig? Neem dan contact met ons op. Wij denken graag met je mee.
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum