We are flying highhhhhhhhhhhhh!! KLM heeft samen met Boston Consulting Group (BCG) aan ons gevraagd om een strategische website-analyse uit te voeren voor de website ‘KLM BCG Digital Airline Operations’.
Wat hebben deze mooie partijen nu precies te bieden? Ze hebben hun kennis en ervaring gebundeld en vanuit daar een prachtig platform ontwikkeld voor de luchtvaartmaatschappijen. KLM en BCG hebben een set van tools op de markt gebracht voor een integrale planning en beheer voor de bedrijfsvoering van luchtvaartmaatschappijen. Door gebruik te maken van onder andere machine learning, kunstmatige intelligentie en optimalisatietechnieken helpen deze nieuwste digitale oplossingen om complexe beslissingen te nemen die de inzet van de vloot, bemanning, gronddiensten en het netwerk optimaliseren en passagiers de beste klantervaring bieden. Kortom: zij versnellen en verbeteren processen voor de luchtvaartbranche op een innovatieve manier.
Deze set aan oplossingen willen zij ook aan andere Airlines aanbieden. De website is als het ware een etalage waarin zij vertellen over alle mogelijkheden. Dus dat moet wel spot-on zijn natuurlijk!
De eerste concrete vraag was om een strategische website-analyse te doen. Hoe staan ze er momenteel voor en waar liggen de verbeterpunten? Bij een website-analyse kijken we hoe de website presteert op verschillende punten. Zo kijken we bijvoorbeeld naar:
Deze bevindingen hebben we gerapporteerd in een concreet adviesrapport, waarin we stap voor stap toelichten waar kansen liggen. Inclusief concrete verbeterpunten waarmee KLM en BCG zelf of samen met ons, aan de slag kan gaan.
Afgelopen week hebben wij deze resultaten gepresenteerd met het digital kernteam. Heel leuk om met elkaar van gedachten te wisselen en kennis te delen! Dit smaakt naar meer!!
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum