Heb jij ook een Stoptober campagne voorbij zien komen? Die kans is ontzettend groot. De maand oktober stond namelijk in het teken van 'stoppen met roken’ voor veel Nederlanders. Stoppen is vaak erg lastig en daarom is ooit Stoptober in het leven geroepen. Het doel van Stoptober is om samen te stoppen. Dit geeft voor veel rokers een boost om toch te proberen te stoppen. Samen sta je sterker, en als jij het kan, kan ik het ook. Dat is de gedachte achter Stoptober.
Wij mochten voor de Nationale Apotheek een campagne ontwikkelen voor Stoptober. En dat vonden we enorm gaaf om te doen, ook omdat we dit initiatief uiteraard enorm ondersteunen. Nationale Apotheek biedt alle medicatie rondom stoppen met roken aan en het wordt ook nog eens volledig vergoed.
Wist je bijvoorbeeld dat je elk jaar een volledige behandeling vergoed krijgt inclusief begeleiding? Wij wisten dit eerlijk gezegd niet!
De campagne die we hebben ontwikkeld hebben we via verschillende kanalen gepromoot, denk aan Paid campagnes via Google, Facebook, Instagram & LinkedIn. Maar ook via organische social media en advertenties.
"Good to know: advertenties over voorgeschreven stoppen met roken medicatie is verboden in veel landen. Dus niet alle campagnes worden zomaar goedgekeurd. Goed over nadenken dus!"
Naast B2C (rokers) hebben wij ook een marketingstrategie ontwikkeld gericht op huisartsen en praktijkondersteuners (B2B). Deze doelgroepen wilde we laten kennismaken met het nieuwe stoppen-met-roken medicijn Decigatan. De behandeling duurt slechts 25 dagen en dan kan je gestopt zijn met roken voor de rest van je leven!
Deze zorgprofessionals hebben wij onder andere bereikt via een LinkedIn-campagne waarin we maar liefst 5 A/B testen hebben uitgezet. Hierin hebben we verschillende afbeeldingen en copy getest. Hoe fijn is dat? Testen geeft al snel zoveel goede learnings! Wij kunnen namelijk denken dat we een toffe campagne hebben bedacht, maar de doelgroep bepaalt uiteindelijk echt de kwaliteit (in aantal likes, clics en engagement etc). Naast online activiteiten hebben we ook een offline aanvalsplan ingezet om deze markt bewust aan te spreken. Zo hebben we in diverse zorg magazines met advertenties gestaan en zijn we aankomende week aanwezig met een stand op het Jaarcongres voor Praktijkondersteuners.
Stay tuned!
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum