Nadat we de strategiesessie met Arriva Nederland hebben gedaan, is de volgende stap natuurlijk om goed te kijken naar de buyer persona’s. Want jah, als je een goed merkverhaal nog steeds aan de verkeerde mensen vertelt, schiet het natuurlijk niet op.
Arriva had al veel werk verricht op het gebied van buyer persona’s. Tijdens deze gezamenlijke sessie met het marketingteam, hebben we gekeken naar de overkoepelende profielen en hebben we ze samen ingevuld. Welke profielen zijn nu echt belangrijk, welke profielen kunnen er worden samengevoegd en welke profielen kunnen we skippen? Uiteindelijk hebben we 4 profielen geformuleerd om mee te starten. We hebben hierbij gekeken naar demografische kenmerken, uitdagingen, behoeften, contentbehoeften, mediagebruik en redenen om wel/niet met het OV te reizen.
Vervolgens hebben we per buyer persona 3 interviews verricht. Dit hebben wij uiteraard helemaal verzorgd. We hebben de mensen geselecteerd en met iedereen telefonische interviews gedaan. Super waardevol om al die inzichten te koppelen en te verwerken tot één geheel. Al de verkregen insights hebben we namelijk eerst verwerkt in een Excel en vanuit daaruit halen we dan de gemene delers. En dit vormt de basis voor de buyer persona’s.
Inmiddels zijn we knetterhard bezig met het verder uitwerken van de marketingstrategie, waarin de focus ligt op het merkverhaal en de communicatie voor de buyer persona’s. Maar hierover later meer!
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum