Inspiratie

Recht op je doel af met sponsored campagnes

Even
sparren?
Bel direct

Recht op je doel af met sponsored campagnes

Of je nu een startende onderneming bent of al jarenlang succesvol: iedereen is altijd op zoek naar nieuwe leads. Toch?

En ook al komen de leads je tot nu toe altijd lekker aanwaaien, toch is het verstandig om ook te werken aan je lange termijn strategie. Dus naast je organische content op Social Media, kan het slim zijn om gebruik te maken van gesponsorde campagnes. Met andere woorden: betaalde content.

Het doel van betaalde advertenties

Ik hoor je bijna denken: “Ja lekker dan. Moet ik weer betalen voor campagnes, dat is toch zonde van m’n geld? Bovendien heb ik geen idee hoe het werkt.”

Nou, dat is dus niet helemaal waar. Ja, je moet de campagne inderdaad goed inrichten en monitoren, maar juist met gesponsorde content kun je precies jouw ideale doelgroep selecteren. En dat is toch wat je wilt bereiken? Dat jouw bedrijf bij relevante potentiële klanten opvalt? Dat je top of mind komt? Dat mensen aan jouw bedrijf denken? Nou, dat lijkt ons in ieder geval wél de bedoeling!

"Met betaalde campagnes bereik je jouw ideale doelgroep!"

Wat kost een betaalde campagne?

En als je denkt dat betaalde campagnes altijd knetterduur moeten zijn en toch niks opleveren, dan hebben we goed nieuws voor je! Want het voordeel van betaalde campagnes is juist dat je alleen maar betaalt als mensen ook daadwerkelijk op je advertentie klikken. Dus je betaalt niets, als er niemand klikt. En aangezien je juist wil dat mensen doorklikken op je campagne, ben je meestal maar wat blij dat je hiervoor mag betalen! De kosten voor een LinkedIn campagne liggen zo rond de €10 per dag, maar voor Facebook & Insta liggen deze kosten alweer beduidend lager. Daar kun je al adverteren voor €2 per dag. Maar het draait niet alleen om de kosten. Wij hebben maar al te vaak dit soort “discussies” met klanten en andere bureaus. Want uiteindelijk gaat het erom dat je adverteert op het juiste kanaal en dat je de juiste mensen aantrekt. En niet welk bedrag je betaalt per klik. Want wat heb je eraan om een campagne te lanceren voor een laag mediabudget, terwijl je er niet de juiste mensen mee bereikt? Juist. Geen snars dus. Kijk vooral goed naar wat een lead je uiteindelijk gaat opleveren, waar je potentiële klant zich bevindt en bereken dan wat je advertentiebudget mag zijn.

Voorwaarden voor een succesvolle campagne

Laten we vooropstellen dat er geen holy grail bestaat voor het maken van een succesvolle campagne. Het blijft mensenwerk & je zal dus goed moeten blijven monitoren. Maar er zijn wel een aantal factoren waar een goede campagne aan moet voldoen:

  • Zorg voor een aansprekend beeld. Duidelijk en afgestemd op je doelgroep.
  • Zorg voor content die past bij je doelgroep. Spreek je potentiële klant aan.
  • Zorg dat je een goede selectie maakt qua doelgroep in het advertentiebeheer.
  • Zorg voor een goede landingspagina waar je potentiële klant landt. Want er is niks ergens dan dat iemand klikt en vervolgens direct afhaakt omdat de content niet aansluit bij zijn verwachting.
  • Zorg dat je alles doormeet. Zo kun je leren en bijsturen waar nodig.

Wil jij na het lezen van deze blog ook eens verkennen wat een betaalde campagne voor jouw bedrijf kan betekenen? Bel ons dan even, dan plannen we een afspraak in! T: 035-2014794.

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Even koffie drinken samen?

Heb je vragen of wil jij graag onze hulp bij jouw bedrijf sticky maken? Neem dan contact met ons op en we zullen de mogelijkheden bespreken.

Contact

+31 35 20 14 794 +31 6 23 98 4277

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Volg ons

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.