De mogelijkheden van digitale marketing zijn eindeloos. En dat maakt ons vak nou precies zo leuk. Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe ontwikkelingen en daar is deze nieuwe tool er 1 van. Wij zijn in ieder geval dol enthousiast: start nu met het identificeren van je zakelijke websitebezoekers.
Heb jij een mooie mix aan marketingmiddelen ingezet om meer naamsbekendheid en leads te genereren? Super! Het aantrekken van potentiële klanten naar je website staat bij veel organisaties hoog op de agenda. Maar vaak stopt het daarbij. Zonde natuurlijk! Want wat heb je aan al die websitebezoekers, zonder dat je er iets mee doet? Precies, we zijn dan ook op zoek gegaan naar een manier om je bezoekers te identificeren zodat je ze vervolgens gericht kunt gaan benaderen met automatische lead-gen formulieren en triggers.
Bij Sticky Marketing starten we de dag altijd met een rapportje wat we automatisch in onze mailbox ontvangen. Hierin staat precies welke bedrijven er op onze website hebben gekeken die dag. Uiteraard kun je dit naar wens vormgeven en bijvoorbeeld ook per week of maand instellen. Maar wij zijn er lichtelijk verslaafd aan geraakt, dus wij beginnen elke dag met een glimlach :-)
Nu je weet welke zakelijke bezoekers er op je website komen, is het natuurlijk makkelijk om hen vervolgens te gaan benaderen. Dat kan op verschillende manieren. Doordat je ook precies kunt zien welke pagina’s van je website er zijn bezocht, heb je ook een goed gevoel van de interesse van de bezoeker. Je kunt hier direct op inspelen. Zoals gezegd; de mogelijkheden zijn eindeloos. Je kunt een berichtje sturen via LinkedIn, maar je kunt ook geautomatiseerde leadflows inrichten. Linksom of rechtsom, één ding is zeker: een betere vertaling van je anonieme website bezoekers naar warme leads is er wat ons betreft niet.
Benieuwd? We praten je graag bij over de mogelijkheden!
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum