Inspiratie

Ontwikkeling creatief concept

Ontwikkeling creatief concept

Zoals jullie weten zijn we bezig om voor Orchidee Nederland een internationale overkoepelende communicatieboodschap te formuleren.

Superleuk om te doen en het eindresultaat is in zicht! Binnenkort zullen we het creatieve concept presenteren. Maar hoe komt zo’n doorvertaling nu tot stand?

Precies, dat is leuk om te weten toch? Welke stappen worden er genomen om een nieuwe communicatieboodschap te lanceren? Want ja, zoiets komt helaas niet uit de lucht vallen. Nou ja, helaas? Niks helaas, want dit creatieve proces vanuit data-gedreven input, vinden wij bij Sticky Marketing juist onwijs leuk om te doen!

1. Strategische kick-off sessie

Allereerst hebben we een strategische kick-off sessie gedaan met een nauwkeurig samengesteld team vanuit de klant. Hier hebben we met elkaar het exacte verhaal van Orchidee Nederland geformuleerd en hebben we gekeken naar de unique selling points. Vanuit daar hebben we een value proposition geformuleerd, ofwel de belofte aan de klant.

2. Buyer persona workshop

Vervolgens zijn we gaan inzoomen op de verschillende doelgroepen. Want ja, als je een overkoepelende communicatieboodschap wilt ontwikkelen, moet je in de huid kruipen van  je diverse doelgroepen. Tijdens deze interne sessie zijn we de 3 belangrijkste doelgroepen verder gaan uitpluizen en gaan brainen over hun wensen & behoeftes.

3. Externe buyer persona interviews

Om écht te weten wat de (potentiële) klant denkt, is er maar één manier om daarachter te komen: interviewen! En so we did! We hebben in totaal 18 personen geïnterviewd en al die resultaten hebben we verwerkt in een mooi overzicht.

4. Plotten van data

Na deze 3 fundamentele stappen, hebben we alle input geplot over bepaalde assen. Wat zijn nu de gemene delers, waar gaat de doelgroep op “aan”? Een fascinerend proces, waaruit vele haakjes naar voren komen.

5. Creatief Concept

Tja. En nu? Wachten tot je een geniaal idee krijgt. Haha. Nee, alhoewel de creatiefste ideeën vaak wel komen tijdens een rondje hardlopen of onder de douche. Of in een Freezlab in Amsterdam :-) Ach, you get the picture. Het moet allemaal eerst even landen om vervolgens op z’n plek te vallen.

Samen met onze vast partner MM hebben we een creatieve sessie gehouden waarin we alle input plotten op een groot bord, en dan gaan we lekker helemaal los met elkaar. Wat zijn goede haakjes, wat zijn mooie thema’s, wat zijn gave invalshoeken om die coole doorvertaling te maken van al dit gedane werk. En dan……..: tja dan komt er vervolgens iets moois uit. We schrijven een rationale van het concept en werken dit ook visueel helemaal uit. Een gaaf resultaat wat gebaseerd is op data, marktonderzoek en creativiteit.

Benieuwd naar het eindresultaat? Nog even geduld! Laten we het eerst eens even presenteren aan de klant. Maar geen zorgen: uiteraard zullen we vervolgens het eindresultaat ook aan jullie showen!

Ben jij nou ook toe aan een nieuwe boodschap? Wij laten onze breintjes ook graag voor jou overuren draaien :-) Neem even contact met ons op, zodat we de mogelijkheden voor jouw bedrijf kunnen bespreken.

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Contact

+31 35 20 14 794

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons