2240100 Sticky Marketing content 01 02 Facebook LinkedIn Zonder template en tekst
Inspiratie

Ontdek de magie van marketing: 3 leuke tips en weetjes!

Even sparren?
Bel direct

Ontdek de magie van marketing: 3 leuke tips en weetjes! 

Als marketeers weten we dat de wereld van marketing nooit stilstaat. Regelmatig proberen we praktische en handige tips of weetjes te delen. Tips die een verschil kunnen maken in jouw marketingstrategie!  

1. Emotie is de sleutel tot verbinding
Wist je dat mensen emotioneel verbonden zijn met merken die hen raken? Integratie van emotie in je marketingboodschap zal de betrokkenheid dus vergroten en een langdurige band met je doelgroep opbouwen. En wie wil dat nu niet? Wat zorgt er nu voor dat iemand voor jouw product of dienst zal kiezen en niet voor die van je concurrent? Vooral als de eigenschappen exact hetzelfde zijn? Precies. Het is de emotie in jouw boodschap die het verschil zal maken. Juist die emotie zorgt ervoor dat iemand bijvoorbeeld een voorkeur heeft voor een BMW in plaats van voor een Volvo. Puur het gevoel maakt hier het verschil. Probeer dus verhalen te vertellen die emoties oproepen en zie het verschil! 

Die emotie kun je via verschillende kanalen delen, waarbij Social Media uiteraard vaak voor de hand ligt. Is jouw doelgroep inderdaad actief op Social? Denk dan na over het momentum. Zie het als daten met je nieuwe vriend of vriendin. Die bel je ook niet elke dag en daarna ineens 2 maanden niet, toch? Daarbij komen we gelijk uit bij tip 2! 

2. Timing is alles in Social Media:
Heb je je ooit afgevraagd wanneer het beste moment is om op Social Media te posten? Onderzoek toont aan dat dit kan variëren op basis van je doelgroep en platform. Experimenteer met verschillende tijden en analyseer de resultaten om het optimale moment voor jouw content te ontdekken.  
LinkedIn zorgt als zakelijk platform voor weinig verrassingen op het gebied van interactie: het wordt overduidelijk het meest gebruikt binnen kantooruren. Dinsdag en donderdag zijn de dagen die het meeste interactie opleveren. Als we inzoomen op de piekmomenten, zijn dinsdagmiddag, donderdagmiddag en vrijdagochtend bij uitstek de momenten waarop je posts meer interactie opleveren.   
Op Instagram is er op zondag een duidelijke piek om 15 uur ’s middags, evenals een piek op dinsdagavond. De rest van de interactie vindt redelijk verspreid over de week plaats. Het is dus extra belangrijk om jouw Instagram-posts goed te verspreiden over meerdere dagen.  
Voor Insta geldt dan ook: regelmatig posten loont! Dat vindt het algoritme namelijk lekker.  

 3. Consistent zichtbaar zijn: 
Wil je nou lekker knallen met je merk en echt je naamsbekendheid verhogen? Doe het dan goed. Wees consistent zichtbaar met je bedrijf om echt top of mind te komen bij je beoogde doelgroep. Wederom is het net als daten: je vraagt iemand niet in 1 keer ten huwelijk. Dat heeft tijd nodig, je wil iemand eerst beter leren kennen voordat je in het huwelijksbootje stapt. Nou, hetzelfde geldt voor het aankopen van producten of diensten. Ons advies: post echt minimaal 1 keer per week! 

Altijd als eerste op de hoogte zijn van alle tips en nieuwtjes? Meld je aan voor onze kwartaal nieuwsbrief, beloofd: we sturen echt alleen relevante tips en leuke berichten­čśŐ 

2240100 Sticky Marketing content 01 02 Facebook LinkedIn

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Terug naar overzicht
Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Even koffie drinken samen?

Heb je vragen of wil jij graag onze hulp bij jouw bedrijf sticky maken? Neem dan contact met ons op en we zullen de mogelijkheden bespreken.

Contact

Algemeen:
+31 35 20 14 794

Lotte: 
+31 6 23 98 42 77

Meike: 
+31 6 51 57 17 94  

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons