Superleuk dat we dit mooie, sociaal maatschappelijke bedrijf uit Haarlem mogen helpen met hun online marketing. Wij gingen direct “aan”, niet alleen op het mooie concept, maar ook op de energieke, vlotte dames achter dit concept! Het was dan ook een bruisende en open kick-off sessie.
The Giftmakers, de naam zegt het al. It’s all about presents. Zij creëren de mooiste cadeaus voor de zakelijke markt. Denk dan bijvoorbeeld aan onboardingscadeaus, maar ook voor kerstpakketten ben je bij hen aan het goede adres. Met hun creatieve geest maken zij voor (bijna) iedere prijs een verrassend mooi geschenk. Belangrijk om te beseffen is hierbij dat er jaarlijks zo ontzettend veel rommel wordt geproduceerd wat direct weer op de afvalhoop belandt. Bij The Giftmakers denken zij hier goed over na. Door een cadeau te bedenken waar de ontvanger ook echt blij mee is, scheelt al een heleboel waste. En uiteraard geven zij de voorkeur aan duurzame materialen. Dubbel winst dus.
Als ondernemende vrouwen bij Sticky Marketing, vinden wij andere ondernemende vrouwen altijd nét een tikkeltje leuker dan andere bedrijven. Die drive en passie die je ziet, doet ons altijd ontzettend goed. Het werkt dus dubbel inspirerend. Wij zijn dus vol enthousiasme aan de opdracht begonnen.
Tijdens de kick-off sessie hebben we samen gekeken naar hun unieke verhaal. We gebruiken daarbij altijd The Golden Circle. Zie hieronder de Why die we samen hebben geformuleerd:
“Iedereen wordt blij van een cadeau. Een cadeau wat klopt. Bij de Giftmakers staan wij voor een beleving die creatief, duurzaam en spot on is. Voor elke medewerker of relatie is een passend cadeau, voor elk budget, te ontwikkelen. Cadeau's met aandacht!”
Vanuit de purpose hebben we gekeken naar de segmenten die The Giftmakers komend jaar extra aandacht wil geven. Zo hebben we aan aantal key campagnes geformuleerd en daarbij de usp’s en de juiste doelgroepen bepaald.
Maar ja, een goede campagne valt of staat met een complete flow die klopt. Vanuit de campagne moet je natuurlijk wel landen op een pagina die aansluit bij de verwachting. Anders heb je niks aan iemand die doorklikt. Zonde van je tijd & geld. Wij adviseren dan ook altijd om eerst te kijken naar de complete customer journey, alvorens er mediabudget in te kieperen. Want dat is ons inziens echt zonde.
We gaan ons de komende weken dan ook verdiepen in de website & de landingspagina’s. En vanuit daar zullen we verschillende campagnes gaan draaien in Google & Social Media.
Wij hebben er zin in! Enne: mocht je nu op zoek zijn naar een enthousiaste, gedreven partij die van een cadeau écht een feestje maakt? Kijk dan even op de website van The Giftmakers!
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum