Meer leads genereren door het slim inzetten van online marketingtechnieken? Dat wil iedereen uiteraard graag. En het liefst voor zo min mogelijk budget. Dat klinkt als muziek in de oren en lijkt soms ver weg, maar is wel wat je wil nastreven. Je denkt misschien dat dit veel geld kost, maar dat hoeft helemaal niet.
Wanneer je slim gebruik maakt van moderne technieken, is dit namelijk echt niet het geval. Sterker nog, juist door je marketing sales funnel slim in kaart te brengen, besteed je je marketing euro's zo efficiënt mogelijk. En als het goed is bouw je eenmalig deze funnel en stromen de leads daarna automatisch binnen. Klinkt goed toch?
Hoeveel kost een nieuwe lead nu bijvoorbeeld? Heb je dit in beeld? En hoelang duurt het gemiddeld voordat iemand klant wordt? Met andere woorden wat is de decision time to buy? Bij een pakje boter is dat in 1 seconde gedaan, maar bij het aanschaffen van bijvoorbeeld een nieuwe eettafel of bank zal dit alweer wat langer duren.
Tegenwoordig zijn er veel slimme tools die je kan inzetten om je salesfunnel goed gevuld te houden. Zo heb je 1 tool die wij veel inzetten die we hieronder kort toelichten:
LeadInfo zorgt ervoor dat jij inzicht krijgt in de bedrijven die je website bezoeken. De software toont niet alleen het bedrijf, maar geeft ook interessante informatie die je kan gebruiken om snel leads op te volgen. Zo ontvang je ook algemene informatie over het bedrijf en bijvoorbeeld info over hun website en socials. Met de tool maak je inzichtelijk, hoe vaak een prospect je website bezocht heeft en welke pagina’s bezocht zijn door het bedrijf. Met deze informatie krijg je betere leadgeneratie en kan jouw salesafdeling betere leads sluiten.
Leadinfo werkt samen met verschillende CRM systemen, zoals Hubspot en Activecampaign. Je kan LeadInfo ook gebruiken in combinatie met retargeting zodat je website bezoekers nog een keer herinnert aan jouw product of dienst.
Leadinfo toont welke bedrijven je website bezoeken en maakt van anonieme B2B gebruikers interessante leads. Let op, deze tool toont alleen bedrijven, dus heb je als doelgroep consumenten, dan is de tool niet geschikt.
Maak gebruik van de kracht van marketing automation. Door de vele integraties met verschillende CRM systemen worden leads automatisch opgeslagen.
Niet alleen worden anonieme gebruikers omgezet in leads, ook bedrijfsinformatie wordt met je gedeeld. Zo worden contactgegevens, financiële gegevens en de bezochte pagina’s getoond. Zo kun jij met meer informatie, betere deals sluiten.
Binnen LeadInfo kan je ook triggers en leadfunnels instellen. Dit kan super handig zijn! Zo kan je bijvoorbeeld bezoekers die langer dan 2 minuten op je site zijn automatisch een banner tonen. Of je kan bepaalde segmenten of bedrijven gelijk een gepersonaliseerde pagina tonen zodat ze zich echt herkennen in je bedrijf.
Wil je meer informatie over deze tool? Wij vertellen er graag meer over. Wees gewaarschuwd: wij zijn inmiddels zelf ook een beetje verslaafd en voor je het weet kijk je elke ochtend en avond naar je salesfunnel!!
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum