Sticky Marketing content 27 april 2023
Inspiratie

Klant case Nationale Apotheek 

Klant case Nationale Apotheek 

De apothekenbranche maakt een transitie naar online. Veel apotheken bieden nu online diensten aan, zoals het bestellen van medicijnen en het raadplegen van een apotheker via videochat. Dit is een geweldige ontwikkeling omdat het de toegankelijkheid van apotheken vergroot en het gemakkelijker maakt voor mensen om hun medicijnen te krijgen, vooral voor mensen die moeite hebben om naar een apotheek te gaan. Bovendien kunnen apothekers nu meer tijd besteden aan het geven van advies en het beantwoorden van vragen, omdat ze minder tijd kwijt zijn aan administratieve taken.  

Klantcase Nationale Apotheek 

Uiteraard is juist het persoonlijke contact – juist in deze tijd – heel belangrijk. De kunst is dus vooral om altijd bereikbaar te zijn via het juiste kanaal (telefoon, website of Social Media bijvoorbeeld).  

Er zijn apotheken die alleen online zichtbaar zijn en geen fysieke winkels hebben, denk aan de Nationale Apotheek. Dan is het helemaal superbelangrijk om toch persoonlijk te zijn. Samen met hen hebben wij om die reden vorig jaar opnieuw naar de positionering gekeken. En als doorvertaling daarvan naar al hun kanalen zoals de website en socials. Want het is van belang om te weten hoe je communicatie overkomt, en hoe ervaren mensen jouw merk?  

Herpositionering Nationale Apotheek 

Vanuit de herpositionering hebben we er bijvoorbeeld voor gekozen om nieuw beeld te maken met ‘echte’ mensen in ‘echte’ situaties en daarnaast specifieke doelgroepen persoonlijk op hun uitdagingen aan te spreken. Niet alleen consumenten als doelgroep, maar ook zorgprofessionals zoals huisartsen en specialisten.  

Transitie online 

Samengevat, de transitie naar online apotheken is een belangrijke stap voorwaarts in de gezondheidszorg en zal naar verwachting een positieve impact hebben op het leven van veel mensen. Wel is het van essentieel belang om goed na te denken over hoe je de persoonlijke touch op de cruciale momenten kunt behouden. Dus wat kan (slim) online en wat zou fysiek of telefonisch kunnen? Zo richt je de customer journey naar de toekomst slim in en houd je meer tijd over om advies te geven en bereikbaar te zijn voor klanten op het moment dat zij dat nodig hebben! 

Dus ben jij als apotheek nog niet bewust bezig met je customer journey en de verschillende touchpoints dan helpen wij je hier graag bij. Dit begint bij je positionering en stip op de horizon. Dan volgt de rest logischer wijs.  

Sticky Marketing content 27 april 2023 Facebook

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Contact

+31 35 20 14 794

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons