Afgelopen dinsdag waren we druk in de weer vanwege het webinar van bol.com. Het was een informatieve en boeiende sessie waarin we waardevolle inzichten deelden. Dank aan iedereen die heeft deelgenomen en bijgedragen aan het succes! Wij vonden het als Sticky weer superleuk om dit webinar te mogen organiseren.
Voor een dergelijk webinar is het slim om hier een geautomatiseerde mailflow aan te koppelen. Want ja, om nu handmatig alle reminders te moeten versturen is natuurlijk best een klusje en ook erg foutgevoelig. Daarom maken wij het liefste gebruik van een geautomatiseerde flow.
Hieronder een flow die wij hebben gebruikt voor dit webinar:
Mail 1: Uitleg en uitnodiging voor het webinar
Mail 2: Bedankt voor je inschrijving, inclusief link naar het webinar
Mail 3: Een dag voor het webinar een reminder email
Mail 4: Dank voor je komt, hierbij de terugkijk link.
In het geval van Bol was dit een afsluitend webinar, maar als jij dit voor je organisatie doet, is het natuurlijk slim om na de laatste email ook nog een mailflow in te stellen. De deelnemers van het webinar zijn namelijk hartstikke warm en blijkbaar erg geïnteresseerd wat jij als bedrijf te vertellen hebt. Je kunt ze bijvoorbeeld uitnodigen voor een vrijblijvende demo-middag op kantoor. De mogelijkheden zijn eindeloos!
Organiseer jij met jouw organisatie wel eens een webinar of denk je daaraan? Hieronder enkele redenen waarom dit interessant kan zijn:
Directe interactie: webinars bieden een unieke kans voor directe interactie met je doelgroep. Het is een platform waar vragen kunnen worden gesteld en beantwoord, waardoor een diepere betrokkenheid ontstaat. Je hebt immers direct een gesprek met je doelgroep.
Thought leadership: door het delen van expertise in een webinar, profileert jouw bedrijf zich als een thought leader in de branche. Het vergroot de geloofwaardigheid en versterkt het merkimago.
Bereik: webinars hebben het potentieel om een breed publiek te bereiken, ongeacht de geografische locatie. Hiermee vergroot je de merkbekendheid en trek je potentiële klanten aan. Vaak hebben klanten na afloop juist meer vragen en is de interesse hopelijk gewekt, dus een mooie opmaat naar nieuwe leads!
Content Hergebruik: webinars kunnen worden opgenomen en later hergebruikt als waardevolle content. Dit betekent dat de impact van het evenement blijft voortduren, zelfs na de uitzenddatum. Heb je een algemeen webinar georganiseerd over bijvoorbeeld je product of dienst, dan kun je die gemakkelijk bijvoorbeeld 1 keer per jaar opnieuw delen en als je dat dan slim eenmalig goed inricht aan de automatische mailflow zoals hierboven beschreven, dan is dat een win win!
Wil je ook een webinar organiseren of een automatische emailflow inzetten? Bel ons gerust, we denken graag mee!
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum