Iedereen heeft dit soort fouten wel eens voorbij zien komen op social: half afgesneden beeld of van die lelijke vlakken langs de zijkant. Of de afbeelding is niet scherp bijvoorbeeld? Het is totaal geen moeite, het enige wat je doet is de juiste formaten weten & aanhouden. Want ja, ieder kanaal heeft haar eigen afmetingen. Haha, om het gewoon lekker simpel te maken.
Om het je even heerlijke te vergemakkelijken hebben wij alle LinkedIn formaten even op een rijtje gezet. Zo zorg je ervoor dat je altijd een spot on LinkedIn beeld plaatst!
LinkedIn posts verhoudingen zijn eigenlijk vrij gemakkelijk, het enige formaat dat eigenlijk echt goed zichtbaar is, zonder grijze vlakken, is 1200 x 628 pixels. Dit is een verhouding van 1.91:1.
Story’s zijn berichten die na 24 uur weer verdwijnen. Dit kunnen foto’s, video’s, berichtjes etc. zijn. De afmetingen van de story zijn 1080 x 1920 pixels. Laat dit nou precies hetzelfde formaat zijn als de Instagram story. Helemaal geen extra werk dus!
Kleine sidenote: Je kan deze story’s alleen bekijken via de mobiele app. Ga hier dus niet naar zitten zoeken via je pc. :-)
LinkedIn kan daarnaast ook een geweldig platform zijn om te adverteren en te netwerken, vooral als je zakelijk publiek wil bereiken. Om succesvolle LinkedIn-advertenties te maken, kan je hetzelfde formaat aanhouden als voor je post, namelijk 1200 x 627 pixels. Ook belangrijk om mee te nemen is dat het bestandstype een JPG of PNG moet zijn en maar max 5 MB groot mag zijn.
Wil jij nou liever meer afbeeldingen tonen bij je advertentie? Dan kan je kiezen voor een carrousel! Let wel op: ook hier heb je weer andere formaten nodig. Bij carrousel advertenties hanteer je namelijk 1080 x 1080 pixels met een limiet van 10 afbeeldingen per advertentie. Het bestandstype moet JPG of PNG zijn en mag max 10 MB groot zijn.
Heb jij nou een hele toffe video die je bij je advertentie wil plaatsen? Dat kan ook! Maar ook hierbij moet er weer rekening worden gehouden met afwijkende formaten. Hier hebben we zelfs 3 smaken:
Verder moet het bestand een MP4 zijn en moet de lengte tussen de 3 seconde en 30 minuten zijn. Een video van 15 seconde is vaak de meest succesvolste, dus houd het lekker kort en bondig! De grootte van het bestand moet tussen de 75kb en 200 MB zijn.
Last but not least zijn er ook nog tekst advertenties. Deze advertenties verschijnen bovenaan de pagina of worden op de rechterbalk van desktop pagina’s geplaatst. Het formaat hiervan is 100 x 100 pixels met een bestandgrootte van max 2 MB.
Heel veel succes met het maken van fancy posts en mooie campagnes. Vanaf nu alleen maar super goed uitgelijnde beelden op LinkedIn! Ook benieuwd naar de juiste Instagram formaten? Lees dan even ons andere bericht.
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum