In het digitale tijdperk is je website vaak het eerste contactmoment dat een potentiële klant met je bedrijf heeft. Het is dus superbelangrijk dat je met je website niet alleen indruk maakt, maar dat deze ook functioneel is en de juiste boodschap overbrengt. Het is vaak het eerste contactmoment met jouw bedrijf dat bezoekers moet omzetten in klanten en je merkboodschap moet versterken. Zie het als een winkel etalage waarbij je besluit wel of niet naar binnen te gaan en verder te gaan kijken & shoppen.
De perfecte customer journey van je website
Denk dus goed na bij het ontwikkelen van je website hoe deze eruit moet komen te zien en wat de ideale customer journey is per doelgroep. Wat is het doel van je site, dus wat wil je dat bezoekers doen op je site? Wil je dat bezoeker zo snel mogelijk tot 'kopen’ overgaan of wil je dat ze een 'demo aanvragen’ of bijvoorbeeld een whitepaper downloaden? Ook dit kan je met een fysieke winkel vergelijken: bij Ikea is bijvoorbeeld enorm goed nagedacht over de wandelroute die bezoekers bewandelen alvorens ze bij de kassa aankomen.
Naast de ideale cutomer journey wil je dat potentiele klanten je bedrijf herkennen, snappen wat je product of dienst is en je website vertrouwen. Daarbij is een uniforme huisstijl (branding) enorm belangrijk. Dat wil je uiteraard niet alleen doortrekken naar je website maar in alle (marketing) uitingen. Je wilt een website creëren die naadloos aansluit op jouw branding en bedrijfsdoelen.
Of je nu een compleet nieuwe website nodig hebt of een redesign overweegt, wij helpen graag en zorgen ervoor dat jouw website niet alleen visueel aantrekkelijk is, maar ook makkelijk te navigeren en geoptimaliseerd voor conversies. Dankzij onze expertise in UI/UX-design zorgen we ervoor dat je website intuïtief werkt, goed vindbaar is en een optimale gebruikservaring biedt. Dit wil je toch ook, neem contact met ons op!
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum