Het einde van het jaar is in zicht, de marketingplannen voor komend jaar staan vast alweer gepland en nu is het tijd om het juiste budget te alloceren. En dat is altijd nog best een getouwtrek!
Je kunt je marketingeuro tenslotte maar 1 keer uitgeven. Dus wat doe je zelf, wat besteedt je uit? Hoe kun je zo efficiënt mogelijk met je budget omgaan? De lockdown veranderde in 2020 het kooptraject van B2B en B2C klanten enorm. Customer journeys zijn veel meer online gericht. De meerderheid van de klanten die voor het eerst een digitaal kanaal hebben gebruikt in de eerste golf van de COVID-19-crisis, gaven aan dat zij dit zullen blijven gebruiken wanneer de crisis voorbij is. Dus ja, dat is voor veel bedrijven even een omschakeling!
Het is belangrijk dat je marketingdoelstellingen voor 2022 en de effecten van je plannen & budget meetbaar zijn. Door ze meetbaar te maken, kun je doorlopend blijven beoordelen wat de status is. Je kunt hiervoor KPI’s gebruiken. Een selectie van variabelen die van invloed zijn op jouw doelstellingen en jouw marketinginstrumenten. Bij het indelen van je marketingbudget kun je rekening houden met:
Bij Sticky Marketing helpen we je graag met een budget wat aansluit bij jouw wensen. We nemen je jouw digitale marketingactiviteiten uit handen en gaan graag met jou de samenwerking aan. Zo blijf jij dicht op de bal zitten, stellen we duidelijke doelen vast en gaan we samen aan de slag om van jouw marketing een (nog groter) succes te maken volgend jaar! Wij zijn geen bureau wat werkt op afstand. Wij staan voor co-creatie, korte lijnen en echt een lange termijn relatie.
Dussss, wil jij ook gaan voor kwaliteit, lol en samenwerking? Bel ons dan even, we laten je graag zien hoe wij te werk gaan!
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum