Inspiratie

Je kunt je marketingeuro maar 1 keer uitgeven!

Even
sparren?
Bel direct

Je kunt je marketingeuro maar 1 keer uitgeven!

Het einde van het jaar is in zicht, de marketingplannen voor komend jaar staan vast alweer gepland en nu is het tijd om het juiste budget te alloceren. En dat is altijd nog best een getouwtrek!

Je kunt je marketingeuro tenslotte maar 1 keer uitgeven. Dus wat doe je zelf, wat besteedt je uit? Hoe kun je zo efficiënt mogelijk met je budget omgaan? De lockdown veranderde in 2020 het kooptraject van B2B en B2C klanten enorm. Customer journeys zijn veel meer online gericht. De meerderheid van de klanten die voor het eerst een digitaal kanaal hebben gebruikt in de eerste golf van de COVID-19-crisis, gaven aan dat zij dit zullen blijven gebruiken wanneer de crisis voorbij is. Dus ja, dat is voor veel bedrijven even een omschakeling!

Bepalen van je marketingbudget

Het is belangrijk dat je marketingdoelstellingen voor 2022 en de effecten van je plannen & budget meetbaar zijn. Door ze meetbaar te maken, kun je doorlopend blijven beoordelen wat de status is. Je kunt hiervoor KPI’s gebruiken. Een selectie van variabelen die van invloed zijn op jouw doelstellingen en jouw marketinginstrumenten. Bij het indelen van je marketingbudget kun je rekening houden met:

  • Wat zijn je marketingdoelstellingen? Wil je bijvoorbeeld meer op Brand Awareness zitten of echt leads (sales) gericht werken?
  • Welke succes heb je gehad? Het kan slim zijn om naar succesvolle campagnes en actiesSucces campagnes & acties van afgelopen jaren: wat deed het enorm goed? En waar wil je dus zeker komend jaar weer tijd aan besteden?
  • Bekijk je omgeving goed. Dit klinkt misschien gek maar toch is het echt goed om 1 keer per jaar even achterover te leunen en te bekijken hoe jouw markt werkt, waar je klanten te vinden zijn en wat de concurrentie doet. Houd hier ook rekening mee!
  • Probeer iets nieuws! Tja wij willen toch altijd weer even anders zijn En ja dat betekent niet 1 op 1 het budget van vorig jaar kopiëren. Maar reserveer bijvoorbeeld 5% budget voor een nieuwe pilot. Dat kan echt verrassend werken en uitgroeien tot hele mooie toffe dingen!!

Bij Sticky Marketing helpen we je graag met een budget wat aansluit bij jouw wensen. We nemen je jouw digitale marketingactiviteiten uit handen en gaan graag met jou de samenwerking aan. Zo blijf jij dicht op de bal zitten, stellen we duidelijke doelen vast en gaan we samen aan de slag om van jouw marketing een (nog groter) succes te maken volgend jaar! Wij zijn geen bureau wat werkt op afstand. Wij staan voor co-creatie, korte lijnen en echt een lange termijn relatie.

Dussss, wil jij ook gaan voor kwaliteit, lol en samenwerking? Bel ons dan even, we laten je graag zien hoe wij te werk gaan!

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Maak nu je social media kalender voor volgend jaar!

Download hier de gratis kalender waarmee je direct aan de slag kunt.

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.