Inspiratie

Het merkverhaal van Arriva 

Even
sparren?
Bel direct

Het merkverhaal van Arriva 

Afgelopen periode hebben wij samen met Arriva gewerkt aan het merkverhaal. Onwijs tof om te doen! Samen bouwen aan een verhaal voor nu en in de toekomst! Hoe vliegen we zo’n project nou aan? We vertellen er graag meer over!  

Workshop Positionering & Buyer Persona 

Als basis zijn wij gestart met een teamsessie waarin wij aan de hand van Simon Sinek de Why, How en What hebben uitgewerkt. Daarna hebben wij een buyer persona sessie intern georganiseerd en hebben wij de doelgroep geïnterviewd. Wat zijn hun behoeftes? En wat zijn drivers & barrières? Deze interne & externe informatie hebben we geplot en teruggebracht tot de gemene delers. Vervolgens hebben wij alle bestaande data van Arriva bekeken, zij hebben enorm veel onderzoek en data voorhanden! Onwijs gaaf om te zien & te lezen!

Manifest 

Bovenstaande uitwerking hebben wij vervolgens verder samengebracht tot 1 merkverhaal: het Brand Manifest. Een brand manifest is super waardevol en gaat dieper dan een visie of missie. Het beschrijft waarom een organisatie bestaat. Wat het doel van het merk is en wat het bijdraagt. 

Het is een boeiend geschreven verhaal over het merk, dat op emotioneel niveau een connectie maakt. Een brand manifest helpt niet alleen om een relatie aan te gaan met je huidige klanten, maar ook om een aantrekkelijke organisatie te zijn voor werknemers. Omdat ze zich herkennen en identificeren met de waarden en normen. 

Waarom is een brand manifest zo belangrijk? 

Elk merk heeft een hoger doel. Een doel dat verder gaat dan geld verdienen en winst maken. Wat doet je merk ertoe, wat voegt het toe? Zou het iets uitmaken als het niet meer bestond? Waarom doe je wat je doet? Vaak één van de moeilijkste vragen om te beantwoorden, maar wel een hele belangrijke. Het antwoord op wat je doet en hoe je dat doet is vaak veel makkelijker te geven. 

“Belangrijk om te weten is dat mensen het overgrote deel van hun beslissingen op basis van emotie nemen. Ons ratio is maar voor 10% van de beslissingen verantwoordelijk.” 

Als je merk emotie oproept, kunnen mensen zich aangesproken, geïnspireerd of begrepen voelen. Merken die hun waarom scherp hebben, zijn in staat een trouwe klantrelaties op te bouwen en fans voor het leven te krijgen. 

Dat verklaart ook waarom het bij bepaalde merken goed voelt. Zonder dat je daar een verklaring voor hebt. Deze merken hebben de juiste snaar bij je geraakt! 

Heb jij jouw merkverhaal scherp? Voor nu en naar de toekomst toe? Wij helpen je graag hierbij! Neem gerust contact op! 

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Even koffie drinken samen?

Heb je vragen of wil jij graag onze hulp bij jouw bedrijf sticky maken? Neem dan contact met ons op en we zullen de mogelijkheden bespreken.

Contact

+31 35 20 14 794

Stuur ons een appje!

+31 6 23 98 4277

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Volg ons

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.