Ken je die uitspraak van Seth Godin? "Everyone is not your customer." Simpel, maar o zo waar. In een wereld waarin we constant omringd zijn door verschillende prikkels en mogelijkheden, is het cruciaal om te durven kiezen. En dat geldt zeker voor bedrijven. Het geheim? Doelgroepen!
Stel je voor dat je een geweldig nieuw product hebt. Iets waarvan je zeker weet dat het levens zal veranderen. Maar hier komt de dealbreaker: het is niet voor iedereen. Shocking, right? Maar echt waar. En dat is precies waarom doelgroepen zo belangrijk zijn. Wij zijn maar al te vaak dat onze klanten echt niet durven te kiezen. Zonde, want daardoor wordt je boodschap minder scherp en spot-on.
Waarom zou je durven kiezen?
Eerst en vooral, omdat niet iedereen geïnteresseerd is in wat jij te bieden hebt. En dat is helemaal oké! Door te kiezen voor een specifieke doelgroep, vergroot je de kans dat jouw boodschap landt bij mensen die er écht toe doen. En dat vormt dus precies jouw ideale doelgroep.
Stel je voor dat je een surfwinkel hebt. Zou je reclame maken voor surfplanken aan mensen die nog nooit een voet op een strand hebben gezet? Waarschijnlijk niet. Door te kiezen voor een specifieke doelgroep, bijvoorbeeld surfers tussen de 18 en 30 jaar, zorg je ervoor dat je marketingbudget effectief wordt besteed aan mensen die waarschijnlijk wél interesse hebben.
Maar hoe doe je dat?
Het begint allemaal met het opstellen van buyer persona's. Wie zijn je ideale klanten? Wat drijft hen? Wat zijn hun uitdagingen? Door hier diep op in te gaan, krijg je een helder beeld van voor wie jouw product of dienst écht waarde toevoegt.
Seth Godin zei het al: "Durf te kiezen." Als je iedereen probeert aan te spreken, spreek je uiteindelijk niemand aan. Focus op de mensen die écht een connectie hebben met wat je te bieden hebt.
En nu?
Wil je écht inzicht krijgen in je doelgroep? Wil je weten wie jouw ideale klant is en hoe je hen het beste kunt bereiken? Wij hebben dé workshop voor jou! Leer hoe je killer buyer persona's opstelt en ontdek de kracht van gerichte marketing.
Schrijf je hier in voor onze workshop en ontdek jouw ideale klant!
Durf te kiezen, durf te groeien. 🚀
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum