Online zichtbaar zijn met je bedrijf of merk kan onwijs effectief zijn. Bijvoorbeeld door aanwezig te zijn op Social Media met content of banners. Maar ook binnen Google met tekstadvertenties kun je goed opvallen! Voor veel van onze klanten zijn wij dagelijks bezig met het opstellen van deze campagnes. Wij vinden dit ontzettend tof om te doen, je ziet namelijk gelijk of iets werkt of niet! Online is tenslotte alles meetbaar, dus wat levert je uitgegeven marketingeuro daadwerkelijk op?
Er zijn verschillende redenen waarom je zichtbaar wilt zijn, denk aan vergroten van naamsbekendheid (awareness), zorgen dat mensen jouw product of dienst gaan overwegen (consideration) of gaan kopen (conversie). Als je dit hebt bepaald, kun je gaan nadenken over welk type advertising het beste past om je doelstelling te bereiken. Dit model hieronder kan helpen bij de keuze hierin.
Een andere vorm van online adverteren is de inzet van Display Advertisement. Een middel wat vaak wordt vergeten en waarvan vaak gedacht wordt dat het direct heel duur is. Een misvatting wat ons betreft. Wij zetten Display Media vaak in voor onze klanten als zij echt willen knallen met hun naamsbekendheidsdoelstelling.
Met Display Advertisement kun je namelijk op een hele goede manier, snel je naamsbekendheid boosten. Ook leert een display campagne snel en leent het zich goed om te optimaliseren. Een andere fijne bijkomstigheid is dat je betaalt per klik. Terwijl je add wel elke keer getoond wordt! Hoe chill is dat? Dus wel werken aan je bereik, maar pas betalen als er daadwerkelijk wordt doorgeklikt?
Er zijn diverse voordelen van Display Advertising. Hier zijn enkele mogelijkheden:
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum