Inspiratie

Digital Marketing strategie ontwikkelen voor Relax.International

Digital Marketing strategie ontwikkelen voor Relax.International

Soms komen er projecten op je pad, waarbij je je instant tot de doelgroep aangetrokken voelt. Dat was bij ons nu dus ook het geval. Relax.International biedt een platform waar je op een relaxte manier je hotel kan zoeken en boeken. Dat klinkt als een feestje toch? Het genieten moet immers al beginnen bij het voortraject.

Concept in de praktijk

Eén week voor de herfstvakantie en bij ons in huis was er stress, want ja, we wilden eigenlijk nog wel heel graag een paar dagen met het gezin iets leuks doen, maar waar heen en hoe maak je je keuze hierin? Eigenlijk zou het zoeken en boeken dan toch al de start moeten zijn van je vakantiegevoel en de voorpret? Helaas is dit vaak niet het geval.

Maaar: het platform Relax.International laat je direct genieten van de kwaliteit van boeken, heerlijk! Daarnaast bieden zij een CO2 calculator aan op de website. Hiermee kun je als reiziger bij het boeken van een hotelovernachting ook meteen per bestemming inzien wat de te verwachten CO2-uitstoot is van het reizen naar de bestemming met het vliegtuig, de brandstofauto of de elektrische auto. Dus je kunt ook direct een bewuste keuze maken! Heel vooruitstrevend als je het ons vraagt. Het begint immers bij het creëren van bewustzijn toch?!

Maar nu weer terug naar het project zelf Wat gaan wij doen?

De vraag aan Sticky Marketing

Inmiddels bestaat Relax.International alweer 2 jaar en beginnen zij enorm aan de weg te timmeren. Aan ons de vraag om deze sneeuwbal versnelt te laten rollen én te vergroten. Enerzijds bouwen aan herkenning (awareness) en anderzijds zorgen voor boekingen via de website (conversie). Voor ons als marketeers zien we dan gelijk al de funnel voor ons op drie lagen: Awareness, Consideration en Conversie.

Ook wel de See, Think, Do fase. Maar hoe je het ook noemt, het gaat altijd om een trechter. In de eerste See- fase wil je vooral veel mensen bereiken en kennis laten maken met je merk. Daaruit distilleer je de mensen die meer over je merk willen weten, en een deel daarvan kun je uiteindelijk overhalen tot conversie. 

Elke fase van de marketing funnel is van belang om van iemand een klant te maken. Het gaat altijd om de totaalervaring vanaf het moment dat iemand in aanraking komt met je merk, tot de aankoop én daarna.

Om dit goed in te richten, zijn we gestart met een workshop en gaan we nu een digital marketing strategie ontwikkelen. Relax.International is namelijk echt een disrupter in deze markt, wij gaan hiermee uiteraard de hele wereld veroveren! Of je nu een reisje boekt met het vliegtuig, trein of auto ;)  Stay Tuned!

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Contact

+31 35 20 14 794

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons