2240100 StickyMarketing content 06 02 Facebook LinkedIn overzicht
Inspiratie

De kracht van hashtags op social media 

Even sparren?
Bel direct

De kracht van hashtags op social media 

Social Media, we kunnen niet meer zonder! En het ook in de wereld van digitale marketing speelt het een cruciale rol. Hoe zorg je nu voor het grootste bereik? Hoog tijd om dit eens goed onder de loep te nemen. In deze blog lichten we toe hoe het gebruik van # bij kan dragen aan je zichtbaarheid. Het gebruik van hashtags is een effectieve strategie om de zichtbaarheid van jouw merk te vergroten en betrokkenheid bij je doelgroep te stimuleren. Maar hoe ga je nou strategisch om met het gebruik van hashtags? En hoeveel hashtags zijn ideaal? Wij geven antwoord op alle vragen!  

Hoeveel hashtags? 

Het is een veelgestelde vraag: hoeveel hashtags moet je gebruiken op Social Media? Het antwoord is niet hapklaar omdat het per platform wisselt. Over het algemeen geldt dat op X (Twitter) en Instagram het gebruik van meerdere hashtags gebruikelijker is, dan op Facebook en LinkedIn. 

X (Twitter):  
Op X is het aan te raden om tussen de 1 en 3 hashtags per tweet te gebruiken. Hierdoor blijft je bericht leesbaar en komt het niet over als te veel reclame. 

Instagram:  
Instagram staat juist weer wel bekend om het gebruiken van meerdere hashtags. Het is normaal om tussen de 9 en 30 hashtags te gebruiken per post. Wel is het belangrijk om ze zorgvuldig te kiezen en niet zomaar alles te gebruiken wat in je opkomt. Wij raden altijd aan om even een # onderzoek te verrichten. Welke # zijn relevant en trending? Doe daar je voordeel mee! 

Facebook en LinkedIn:  
Voor Facebook en LinkedIn is het beter om het aantal hashtags te beperken tot 1 à 2 per bericht. Te veel hashtags kunnen als storend worden ervaren en afleiden van de inhoud van je boodschap. 

Het doel van hashtags-gebruik
Natuurlijk heeft alles wat we doen een doel, zo ook het gebruik van hashtags. We lichten er een paar uit:  

  • Zichtbaarheid:  
    Hashtags zijn als wegwijzers op Social Media. Ze maken je content vindbaar voor mensen die geïnteresseerd zijn in specifieke onderwerpen. Kies daarom hashtags die relevant zijn voor jouw content en doelgroep. 
  • Betrokkenheid:  
    Hashtags kunnen ook leiden tot interactie. Maak gebruik van trending hashtags of creëer je eigen unieke hashtag om gebruikers aan te moedigen om deel te nemen aan gesprekken en jouw merk te promoten. 
  • Merkidentiteit:  
    Het gebruik van consistente en unieke hashtags draagt bij aan het opbouwen van je merkidentiteit. Zo kunnen ze dienen als een digitale handtekening en zorgen voor herkenbaarheid. 

 

Wil jij ook weten hoe je je online zichtbaarheid kunt vergroten door het gebruik van hashtags? Neem vooral contact met ons op, want wij denken graag met je mee!  

2240100 StickyMarketing content 06 02 Facebook LinkedIn

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Terug naar overzicht
Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Even koffie drinken samen?

Heb je vragen of wil jij graag onze hulp bij jouw bedrijf sticky maken? Neem dan contact met ons op en we zullen de mogelijkheden bespreken.

Contact

Algemeen:
+31 35 20 14 794

Lotte: 
+31 6 23 98 42 77

Meike: 
+31 6 51 57 17 94  

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons