Inspiratie

Communiceren via een E-Book

Even
sparren?
Bel direct

Communiceren via een E-Book

Voor één van onze klanten hebben we onlangs een gaaf E-Book uitgebracht. Het aanbieden van een gratis E-book kan een krachtig middel zijn om waardevolle leads te genereren. En daarnaast laat je als merk of bedrijf je expertise zien. Dat was ook de reden waarom we voor onze klant Buzzel hiermee aan de slag zijn gegaan. De heren van Buzzel ontwikkelen onder andere Apps voor diverse klanten en wij hebben voor hen een e-book ontwikkeld die de trends en ontwikkelingen rondom Apps omschrijft.

Waarom kan het ontwikkelen van een E-book interessant zijn?

1. Je positioneert je bedrijf als ‘expert’

Een e-book is een mooi marketing middel om kennis te delen, laten zien dat jij als bedrijf de expert bent op bepaalde domeinen. In een e-book kun je bijvoorbeeld trends delen of inhoudelijk in gaan op een bepaald thema waardoor je ‘autoriteit’ en ‘thoughleadership’ opbouwt. Je kunt jezelf als specialist of expert laten zien. Dit draagt dus op een positieve manier bij aan de branding en positionering van jouw bedrijf.

2. Je verbetert je vindbaarheid van je website

Door content te ontwikkelen waar woorden in terug komen die aansluiten bij jouw bedrijf zal Google jouw website beter gaan beoordelen. Dus voor SEO is dit zeer aantrekkelijk! Want daarmee genereer je ook meer nieuwe traffic naar je website. Deze bezoekers downloaden wellicht je e-book in ruil voor een e-mailadres, waardoor je hen wellicht een week later nog eens een mail kan sturen met meer informatie. Uiteraard is het wel belangrijk dat je hier ook toestemming voor vraagt (opt-in). Deze leads zijn vaak van hoge kwaliteit want ze komen immers niet voor niets op jouw website om het e-book te downloaden! Je kan bezoekers op deze manier dus echt werven, inspireren en informeren.

3. Je bouwt aan je positionering & branding

Door content te ontwikkelen waarin je kennis deelt vanuit je expertise en vanuit de kennis die je als organisatie graag wilt delen, bouw je aan een sterk merk. Door consistent kennis te delen, creëer je niet alleen een sympatiek gevoel bij bezoekers, maar het zorgt ook voor een positieve beinvloeding van jouw als bedrijf en dus aan je brand!

4. Je genereert nieuwe leads

Eigenlijk hebben we dat hierboven al even aangestipt. Als je met enige regelmaat een e-book ontwikkelt wat echt inhoudelijk geschreven is, zonder al te veel salestaal dan zal je merken dat mensen dit met plezier zullen downloaden en lezen in ruil voor een e-mailadres. Dat zorgt voor warme leads die je in een later stadium kan opvolgen. Als je het slim aanpakt kun je er zelfs een geautomatiseerde flow van maken. Als je bijvoorbeeld 1 keer goed 2 opvolgmails inricht en klaar zet, ontvangen alle downloaders deze 2 mails na x aantal dagen. Dit hoeft echt niet ingewikkeld te zijn en kan in onder andere in het programma Mailchimp.

In onze volgende blog zullen we in gaan op het e-book zelf. Waar moet dit aan voldoen en hoe ontwikkel je nu een goed e-book? Overweeg je zelf ook om een e-book te ontwikkelen? Wij helpen je graag op weg!

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Even koffie drinken samen?

Heb je vragen of wil jij graag onze hulp bij jouw bedrijf sticky maken? Neem dan contact met ons op en we zullen de mogelijkheden bespreken.

Contact

+31 35 20 14 794

Stuur ons een appje!

+31 6 23 98 4277

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Volg ons

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.