Inspiratie

7 tips om aantrekkelijke content te ontwikkelen (en lees ook hoe het niet moet)! 

Even sparren?
Bel direct

7 tips om aantrekkelijke content te ontwikkelen (en lees ook hoe het niet moet)! 

Hilarisch om te zien hoe bepaalde branches zich profileren op Social Media. En dan bedoelen we niet een bepaald bedrijf, maar wel een bepaalde branche. Natuurlijk hebben we allemaal onze eigen expertise, maar het is gewoon zo zonde om te zien en uiteraard beginnen onze handen te jeuken als we dit soort dingen lezen: 

“In dit achtergrondartikel gaat mijn collega in op onderwerp x” 

Vaak kun je dit artikel helemaal niet lezen, want het staat achter een betaalde paywall. Totaal geen toegevoegde waarde dus. Dit gebeurt vaak bij advocaten. 

“Een aantal maanden geleden vertelde ik over een aantal belangrijke beslissingen over onderwerp x, daar ga ik nu graag verder op in. 

Niemand weet waar je het een paar maanden geleden over hebt gehad, laat staan dat ze mega geïnteresseerd zijn om hier een verdieping in te krijgen. 

“We zijn vereerd en humbled dat we door een Aziatisch bedrijf zijn overgenomen” 

Op zich leuk, maar niemand kent dit bedrijf. Kun je het even toelichten alsjeblieft? 

“Vorige week gaf ik een seminar over een niche-onderwerp voor 30 advocaten”. 

Ook weinig van toegevoegde waarde, leg op z’n minst even uit waarom dit dan een interessant onderwerp is? 

Maar ja, hoe dan wel? Hoe neem je je doelgroep mee in jouw verhaal? 

Hieronder een aantal tips voor je op een rij:  

  1. Bedenk bij het schrijven altijd: what’s in it for them?
  2. Als je verwijst naar een artikel, zorg dan ook dat dit een artikel is wat gelezen kan worden
  3. Gebruik altijd een aantrekkelijk beeld (op het juiste formaat) om je verhaal een gevoel mee te geven
  4. Laat je ego even varen, want niemand zit te wachten op borstklopperij
  5. Maak gebruik van contentpijlers, zodat je zeker weet dat je je volgers op verschillende manieren verrast met content
  6. Gebruik zo min mogelijk vakjargon, niet iedereen zal dit begrijpen waar je het over hebt
  7. Neem de lezer mee, waarom ben je blij of humbled met iets? Leg het uit, zorg voor begrip 

De aller aller aller belangrijkste tip: wees jezelf en laat het echte bedrijf zien & durf ook een grapje te maken. De wereld is al zo serieus. Als iedereen zichzelf alleen maar heel serieus neemt, dan blijft er weinig lolligs over. Juist op Social Media. 

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Even koffie drinken samen?

Heb je vragen of wil jij graag onze hulp bij jouw bedrijf sticky maken? Neem dan contact met ons op en we zullen de mogelijkheden bespreken.

Contact

Algemeen:
+31 35 20 14 794

Lotte: 
+31 6 23 98 42 77

Meike: 
+31 6 51 57 17 94  

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons