Hilarisch om te zien hoe bepaalde branches zich profileren op Social Media. En dan bedoelen we niet een bepaald bedrijf, maar wel een bepaalde branche. Natuurlijk hebben we allemaal onze eigen expertise, maar het is gewoon zo zonde om te zien en uiteraard beginnen onze handen te jeuken als we dit soort dingen lezen:
“In dit achtergrondartikel gaat mijn collega in op onderwerp x”
Vaak kun je dit artikel helemaal niet lezen, want het staat achter een betaalde paywall. Totaal geen toegevoegde waarde dus. Dit gebeurt vaak bij advocaten.
“Een aantal maanden geleden vertelde ik over een aantal belangrijke beslissingen over onderwerp x, daar ga ik nu graag verder op in.
Niemand weet waar je het een paar maanden geleden over hebt gehad, laat staan dat ze mega geïnteresseerd zijn om hier een verdieping in te krijgen.
“We zijn vereerd en humbled dat we door een Aziatisch bedrijf zijn overgenomen”
Op zich leuk, maar niemand kent dit bedrijf. Kun je het even toelichten alsjeblieft?
“Vorige week gaf ik een seminar over een niche-onderwerp voor 30 advocaten”.
Ook weinig van toegevoegde waarde, leg op z’n minst even uit waarom dit dan een interessant onderwerp is?
Maar ja, hoe dan wel? Hoe neem je je doelgroep mee in jouw verhaal?
Hieronder een aantal tips voor je op een rij:
De aller aller aller belangrijkste tip: wees jezelf en laat het echte bedrijf zien & durf ook een grapje te maken. De wereld is al zo serieus. Als iedereen zichzelf alleen maar heel serieus neemt, dan blijft er weinig lolligs over. Juist op Social Media.
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum