Sticky Marketing content 06 06 2023 website
Inspiratie

7 marketingtips voor in de zomer

7 marketingtips voor in de zomer 

Summer is coming! Heerlijk he?! Voor veel bedrijven betekent dit dat de projecten stil gaan liggen & dat de komkommertijd van start gaat.  Mega zonde, want laat dit nou de beste tijd zijn om te gaan knallen met jouw marketing! Eindelijk even tijd om te focussen en om projecten naar een hoger niveau te tillen.  

Juist in deze tijd is het slim om scherp naar je marketingstrategie te kijken, slimme manieren te verzinnen om nieuwe klanten aan te trekken en om de verkoop te stimuleren. Waar ga je het komende kwartaal ehct gas op geven? We delen graag een aantal marketing tips waardoor jij ultiem gebruik kunt maken van de zomerperiode!   

7 marketingtips voor in de zomer 

1. Meld je aan voor Google Business (als je dit nog niet hebt gedaan) en richt dit goed in 

Hopelijk een open deur, maar we zien stiekem nog best veel (ook grotere) klanten die hun Google Business pagina nog niet goed hebben ingericht. Mooi moment dus :-) 

2. Haal reviews op bij bestaande/oude klanten 

It’s all about reviews! Maar liefst 70% van de kopers laat hun aankoop afhangen van de reviews. Nou, met deze cijfers ga je wel even actief aan de slag toch? Zorg dan ook dat je in deze periode je Google review form klaar hebt liggen om naar klanten door te sturen. Daarnaast, hoe meer reviews, hoe hoger je bedrijf in de zoekresultaten zal komen te staan. Ook een lekker bijkomend voordeel dus! 

3. Zorg dat klanten jou op meerdere manieren kunnen bereiken 

Het is belangrijk dat jouw klanten je ook in de zomer goed kunnen bereiken. Sluit dus niet compleet je deuren. Richt bijvoorbeeld een mooie FAQ pagina in of maak gebruik van een chatbox. Zo loop je geen potentiële klanten mis. 

4. Advertenties zijn juist mega belangrijk in deze periode 

Doordat in de zomerperiode veel bedrijven hun marketing op een laag pitje zetten, is het ook een enorme kans om lekker te gassen. De kans is groot dat jouw ad lekker bovenaan verschijnt én je doelgroep heeft wellicht ook meer tijd om jouw content te lezen. Win-win!  

5. Mailflows inrichten 

Het inrichten van een mailflow kan jouw bedrijf heel veel bieden. Lees er hier meer over. Maar wanneer heb je nou een keer de tijd om dit allemaal klaar te zetten en te bouwen? Precies ja: in de zomerperiode dus. En hier zal je geen spijt van krijgen, het zal je na de zomer zeker leads opleveren! 

6. Volg trainingen/workshops 

Hoe ga je jouw tijd goed benutten in deze rustige periode? Kennis bijspijkeren natuurlijk! Daar waar je door het jaar heen vaak weinig tijd hebt voor een extra training, leent de zomer zich hier bij uitstek voor.  Enne: je kunt altijd bij ons langskomen voor een leuke training/workshop op het gebied van marketing.  

7. Fixing the basics 

Website, huisstijl, social media kalender, vindbaarheid. Allemaal voorbeelden van elementen die de basis zouden moeten vormen van jouw bedrijf. Wij noemen dat bij Sticky: fixing the basics. Wacht niet tot de rustige periode voorbij is om er weer achter te komen dat hier iets aan moet gebeuren!  

Kijk hier deze zomer even goed kritisch naar, en mocht je er niet uit komen dan staan wij de hele zomer voor je klaar om hier een handje bij te helpen. Happy summer! 

Sticky Marketing content 06 06 2023 Facebook

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Contact

+31 35 20 14 794

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons