Tips. We zijn er dol op. Dus we hebben maar weer even een lijstje voor je gemaakt. We kunnen dit lijstje uiteraard nog 6 keer zo lang maken, maar bij Sticky Marketing houden we niet van ellenlange teksten. We willen tenslotte niet dat je moedeloos afhaakt. Dusssss een leuk rijtje om direct morgen mee aan de slag te gaan! En geen man overboord als je halverwege toch klotsende oksels krijgt, wij helpen je er graag bij.
Omdat het zo belangrijk is willen we hier toch wel mee beginnen. Zorg voor een online etalage en dus voor een aansprekende website. Zo kunnen potentiële bezoekers je vinden (in Google) en komen ze niet bij je concurrent terecht. En hoe ben je zichtbaar op social? Waar bevindt jouw doelgroep? Ben jij daar met je bedrijf wel te vinden? Het lijkt een open deur, maar we zien het in de praktijk toch echt vaak misgaan...
Wil je bezoekers? Of wil je bezoekers die actie ondernemen op je website? Dus zich aanmelden of iets kopen? Of wil je dat ze slechts je website bezoeken en dan weer vertrekken? Nee toch? Denk dan na over de marketingfunnel die ervoor zorgt dat jouw bezoeker in de actie-modus komt. Wil je bijvoorbeeld dat ze een e-book downloaden in ruil voor een emailadres of dat ze een kennismakingsgesprek inplannen? Zorg dan voor een slimme marketingmachine hiervoor!
Wil je veel bezoekers op je website, dan is het slim om in je content de juiste zoekwoorden te gebruiken waarop de doelgroep ook zoekt. Dit noemen we SEO (search engine optimalisation). Een methode die ervoor zorgt dat je goed gevonden wordt in Google, met als resultaat dat je iedere maand nieuwe en gratis websitebezoekers krijgt.
Gratis iets weggeven is altijd fijn en wordt altijd gewaardeerd, op die manier kun je interesse wekken en een maillijst opbouwen van leads. Denk bijvoorbeeld aan een gratis webinar, infographic of e-book. Je zal zien dat je daarmee heel veel potentiële klanten aantrekt die je vervolgens kunt gaan opvolgen voor een betaald product of dienst!
Als bezoekers zich aanmelden voor je webinar of e-book kun je daarna een slimme salesfunnel inrichten. Zorg bijvoorbeeld dat al deze mensen automatisch na een week een nieuw opvolgmailtje krijgen waarin ze worden geattendeerd op een kennismaking of bepaald product. Bied je bijvoorbeeld betaalde trainingen aan, dan kan een gratis webinar waarbij bezoekers mega enthousiast worden, slim opgevolgd worden in een betaalde cursus variant! Maak er een geautomatiseerde email drip campagne van en je hebt er vervolgens maar weinig omkijken naar, leuk toch! De mogelijkheden & kansen zijn eindeloos!
Wil je snel resultaat en meer bezoekers aantrekken, dan kan adverteren via social heel slim zijn. Je kunt daarbij onwijs goed targetten en precies je doelgroep aanspreken waarvan jij weet dat hij of zij geïnteresseerd zal zijn in jouw bedrijf. Je schiet dus niet met hagel maar koopt echt alleen in op jouw doelgroep. Bovendien kun je met simpele a/b testjes snel zien welke campagne het beste scoort en zo kan je advertentiecampagne steeds slimmer worden, whieha! Wij krijgen er al gelijk zin in! Je ziet namelijk direct wat werkt of niet en je kunt op elk moment ook weer stoppen of juist extra gas geven als je ziet dat het werkt. Handig toch?
Heb je een goede advertentie, maar deugt je landingspagina niet? Dan heb je er nog niets aan. De pagina converteert namelijk niet optimaal, waardoor je klanten misloopt. Maak daarom goede en vooral effectieve landingspagina’s. Zo zorg je ervoor dat je advertentie betere resultaten oplevert.
Overal is reclame, op internet, op straat, in je mailbox op social en ga zo maar door. Iedereen wordt overspoeld met informatie. Wees daarom creatief en val op. Wat maakt jou anders dan anderen en hoe kun je jezelf onderscheiden? Hoe val je op bij jouw doelgroep en wat zijn haar/zijn uitdagingen? Als je dit goed weet, zul je merken dat jouw boodschap veel beter aankomt en dus converteert.
Om online écht te presteren, is het slim om verschillende online marketingmiddelen in te zetten. Besteed dus aandacht aan meerdere marketingmiddelen zoals hierboven staan beschreven. Combineer bijvoorbeeld SEO, met organische content, Google Ads en regelmatig onderhoud van je website voor het beste resultaat. Door de combinatie creëer je een digitale identiteit en vergroot je je relevantie voor Google.
Zorg voor waardevolle en leuke content! Content marketing is een effectieve strategie die zeer kundig wordt toegepast door veel bedrijven en echt werkt. En maak het vooral niet te moeilijk, deel persoonlijke verhalen, ervaringen van jullie als bedrijf, nieuwe klanten of projecten die spelen. Zo zorg je ervoor dat je als merk toegankelijk en gewaardeerd zal gaan worden. Dit werkt echt!
We hopen je geïnspireerd te hebben om lekker aan de slag te gaan. Klinkt het toch als heel veel & ver van je bed? Maak het dan klein door bijvoorbeeld komend kwartaal met 3 tips aan de slag te gaan. Wil je meer hulp, dan denken & helpen wij uiteraard graag mee.
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum