2250336 Sticky Marketing content  SM018 Web
Inspiratie

Hoe employer branding jouw bedrijf laat shinen

De tips voor een onweerstaanbare werkcultuur

1 mei: Dag van de Arbeid! De dag waarop we stilstaan bij de kracht van werk en de mensen die het elke dag doen. Oorspronkelijk een dag van strijd voor betere arbeidsomstandigheden, vandaag de dag een moment om te reflecteren op werkplezier, waardering en wat werkgevers kunnen doen om een sterke, betrokken werkcultuur te creëren. Want in een tijd waarin talent schaars is en goede medewerkers goud waard zijn, is employer branding geen luxe, maar een must. Hoe zorg je ervoor dat mensen niet alleen voor je willen werken, maar zich ook écht gewaardeerd voelen? En wat heeft marketing hiermee te maken? Let's dive in! 

Employer branding: meer dan een gratis lunch en een koffiezetapparaat 
Employer branding is niet simpelweg zeggen: “Wij zijn een topwerkgever!” Nee, het draait om de vibe, de bedrijfscultuur en hoe medewerkers zich echt voelen. Je kan een pingpongtafel in de kantine zetten of een nieuw koffiezetapparaat aanschaffen, maar als medewerkers zich niet gewaardeerd voelen, dan slaan ze liever af – bij de concurrentie. 

Marketing als werkgeluk-booster 
Marketing is niet alleen bedoeld om klanten te lokken, maar ook om intern de juiste snaar te raken. Hoe dan? Hier een paar gouden tips: 
Echte verhalen, geen corporate blahblah 
Laat medewerkers zelf aan het woord via social media, blogs of video’s. Niets zo krachtig als authentieke storytelling. 
Interne marketing = interne magie 
Inspireer je team met creatieve campagnes, denk aan interne nieuwsbrieven die wél leuk zijn om te lezen of organiseer hackathons met je team (ja, dat kan!). 
Waardering als marketingtool 
Een schouderklopje via LinkedIn of een gepersonaliseerde shout-out? Kost niks, doet veel. Deel bijvoorbeeld het succes wat is bereikt of een nieuwe collega die is gestart. 
Social media = jouw employer branding speeltuin 
Deel die vrijdagmiddagborrel, dat spontane teamuitje of die hilarische blooper van de directeur. Denk uiteraard na of het past bij je merk, maar juist persoonlijke verhalen scoren het beste! 

De Dag van de Arbeid is hét moment om je team in het zonnetje te zetten (letterlijk en figuurlijk). Employer branding gaat niet over opscheppen, maar over laten zien waarom werken bij jouw bedrijf voelt als thuiskomen. En daar kan slimme marketing bij helpen.  

Klaar om je employer brand next level te brengen? Neem contact met ons op en ontdek hoe we samen werkgeluk kunnen boosten! 

2250336 Sticky Marketing content  SM018 Facebook LinkedIn

Geschreven door: Sticky Marketing

Deel dit bericht:

Terug naar overzicht
Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

DSC3988

Contact

+31 35 20 14 794

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons