We zijn nu een maand actief bij Marktplaats aan de slag en wat een geweldige ervaring is het al! Het eerste wat opvalt? De enorme drive binnen het team. Iedereen heeft de ambitie om het platform te laten groeien en is continu bezig met optimalisatie en innovatie. Precies de dynamiek waarin wij ons thuis voelen!
Onze rol binnen Marktplaats is over meerdere projecten verdeeld. Zowel op strategisch als uitvoerend niveau dragen we bij aan de zichtbaarheid en conversie van het platform.
Van campagne naar ‘always-on’ marketing
Eén van de grootste uitdagingen binnen marketing is ervoor zorgen dat campagnes niet alleen impact maken op de korte termijn, maar ook duurzaam blijven presteren. Meike is daarom bezig met het doorvertalen van een merk campagne naar een sterke ‘always-on’ laag. Dit betekent dat we strategische marketinguitingen niet als losse acties benaderen, maar integreren in een doorlopende communicatiestroom.
Door de inzet van slimme targeting, dynamische content en relevante touchpoints zorgen we ervoor dat Marktplaats constant top-of-mind blijft bij de juiste doelgroep. Dit gaat verder dan enkel advertenties; het draait ook om e-mailmarketing, retargeting, en het optimaliseren van customer journeys. Een belangrijk onderdeel hiervan is het verbeteren van verschillende mailflows, waarbij we samen met een team collega’s kijken hoe we de juiste boodschap en CTA's op het juiste moment bij de gebruiker krijgen.
Communicatiestrategie voor de automotive sector
Automotive speelt voor Marktplaats een belangrijke rol. Des te meer reden om hier vol op in te zetten en ervoor te zorgen dat marktplaats de nummer 1 positie weet te behouden. Lotte houdt zich bezig met een gerichte communicatie op B2B niveau. Hoe kunnen we autobedrijven en dealers zo goed mogelijk onboarden en succesvol laten zijn?
Dit doen we onder andere door middel van contentmarketing, video’s, gerichte mailcampagnes en heel veel events. De kracht van deze aanpak zit in de combinatie van informatieve en inspirerende communicatie. We laten niet alleen zien welke functionaliteiten er zijn, maar ook hoe autobedrijven deze slim kunnen inzetten voor meer leads en omzet. Door data en gebruikersgedrag te analyseren, stemmen we de boodschap steeds beter af op de behoeften van dealers.
We kijken uit naar de komende maanden en blijven jullie meenemen in onze ervaringen. Stay tuned! 🚀
Geschreven door: Sticky Marketing
Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!
(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)
Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum