"Sticky marketing owners Meike & Lotte aan het sparren naast de sticky's m.b.t marketing" Dit beeld staat naast de 3 kernwaarden van Sticky Marketing: Hands-on, Energie en Spot-on
Workshop

Customer Journey workshop

Krijg meer inzicht in welke reis jouw klant aflegt 

Hoe bereik jij je doelgroep nog beter/efficiënter? 

Investering          €400,- p.p.
Duur 4 uur
Aantal personen      Min 4 personen - Max 10 personen
Locatie Sticky Marketing (Kerkstraat 30A Bussum)

Om meer omzet te realiseren is inzicht in de klantreis (ook wel customer journey genaamd) essentieel. In onze customer journey workshop leren we samen met jou wat de klantreis van jouw klant is en hoe je deze kunt optimaliseren. In deze gestructureerde sessie van 4 uur gaan we samen aan de slag om de juiste inzichten te krijgen in jouw doelgroep en hun touchpoints tot jouw merk.

 

"Het gaat erom dat je bewust bent dat een klant door verschillende fases heen gaat en niet gelijk op 'kopen’ gericht is"

Wat ga je leren?

  • Identificeren van klantreis-fases: Samen met jou identificeren we de specifieke stappen of fases van de klantreis voor je bedrijf of product. Wij werken zelf altijd met het See, Think, Do, Care model van Google. Hier zijn verschillende modellen voor bedacht, het gaat erom dat je bewust bent dat een klant door verschillende fases heen gaat en niet gelijk op 'kopen’ gericht is. Dit kunnen onder andere (awareness) bewustwording, (consideration) overweging, (conversie) aankoopbeslissing, aankoop en nazorg zijn.
  • Analyse van touchpoints: Breng alle mogelijke contactpunten of touchpoints in kaart die klanten hebben tijdens elke fase van de klantreis. Dit kan heel uiteenlopend zijn, denk bijvoorbeeld aan websitebezoeken, sociale media-interacties, telefonische gesprekken, e-mails, winkelbezoeken maar ook het aanvragen van een demo hoort hierbij.
  • Identificeren van kansen en pijnpunten: We kijken waar er kansen zijn om de klantbeleving te verbeteren en waar zich pijnpunten voordoen in de klantreis. Dit kan worden gedaan door klantfeedback, analyse van gegevens en het delen van ervaringen. Wellicht kom je er bijvoorbeeld achter dat je de hele klantreis goed hebt ingericht, alleen kunnen mensen nergens contact opnemen of een demo aanvragen. Terwijl dit een essentieel onderdeel is van het aankoopproces!
  • Creatieve brainstorm: Vervolgens kijken we met elkaar naar mogelijke verbeterpunten van de klantreis. Hoe bereik jij je doelgroep nog beter/efficiënter? Je wil uiteraard dat de Cost Per Acquistion (CPA) zo gunstig mogelijk is. CPA richt zich specifiek op de kosten per individuele acquisitie of conversie. Daarbij kijk je naar de totale kosten van je marketingcampagne, die deel je door het aantal nieuwe klanten dat is verworven als gevolg van die campagne.

Uiteraard denken wij ook in het vervolgtraject graag met je mee. Dus hoe ga je bovenstaande vervolgens integreren in je business en hoe zorg je ervoor dat de customer journey per buyer persona optimaal (en het liefst zo veel mogelijk automatisch) ingezet wordt? Laat dat nou iets zijn waar wij onwijs blij van worden!!

Voor wie is deze workshop bedoeld?

Vandaag is een mooi moment om te beginnen!

Ben jij een ondernemer of marketeer die de volgende stap wil maken met marketing? In deze workshop leren we je hoe je nog beter inzicht krijgt in jouw doelgroep en welke reis zij afleggen ten aanzien van jouw product of dienst. Start vandaag nog met de volgende stap!

Wil je als bedrijf één van onze workshops volgen met meerdere collega’s? Of wellicht heb je een specifieke wens en wil je een workshop op maat? Neem dan contact met ons op!

Ja, ik meld mij aan!

Kies hieronder je workshop en data

Schrijf je direct in voor de Customer Journey workshop.

Wil je als bedrijf met meerdere mensen deelnemen, neem dan contact met ons op.

Kies workshop
Customer Journey 25 juni 13:00-17:00
Customer Journey 3 oktober 13:00-17:00
Canva & Design 25 juni 10:00-12:00
Canva & Design 3 oktober 10:00-12:00
Buyer persona 2 juli 9:00-12:00
Buyer persona 10 oktober 9:00-12:00
Positionering 2 juli 13:00-17:00
Positionering 10 oktober 13:00-17:00
Social Media Strategie 9 juli 9:00-12:00
Social Media Strategie 17 oktober 13:00-16:00
Leadgeneratie 9 juli 13:00-16:00
Leadgeneratie 17 oktober 9:00-12:00
Social Media Kickstart
Samen online impact maken?

Wij helpen je snel en concreet op weg! Let's rock!

"Sticky marketing owners Lotte & Meike aan het ping-pongen voor ideeën" Samen online impact maken? Sticky Marketing helpt je

Even koffie drinken samen?

Heb je vragen of wil jij graag onze hulp bij jouw bedrijf sticky maken? Neem dan contact met ons op en we zullen de mogelijkheden bespreken.

Contact

Algemeen:
+31 35 20 14 794

Lotte: 
+31 6 23 98 42 77

Meike: 
+31 6 51 57 17 94  

(Bereikbaar tussen 08:30 en 18:00 uur)

info@stickymarketing.nl

Kerkstraat 30A
1404 HJ Bussum

Op de hoogte blijven?

De laatste weetjes, trends, tips & tricks altijd in je mail door jezelf aan te melden.

Volg ons